snelle computer die ook tegen fijnstof kan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjoemie1985

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2008
Berichten
302
goede morgen,

ik ben op zoek naar een snelle computer.
maar deze computer komt in de garage te staan van het transport bedrijf waar ik werk.
en in deze garage dwarrelt nog al veel fijn stof rond en daar zijn standaard computers niet echt op gebouwd, dus de computer die er nu staat zit dus vol met van dat stof en dat is niet bevordelijk voor de levens duur van de computer.
dus wie weet waar ik een goede computer kan kopen die bestand is tegen fijnstof.
prijs het liefst onder de 1000 euro.
 
Daar zitten ook wel ventilatoren in hoor. En deze zijn wellicht nog minder geschikt aangezien ze net zoals een laptop met veel stof niet meer goed werken.

http://azerty.nl/0-283-34956/nexus-fan-filter-ff-120-luch.html

Die moet je achter elke fan maken, dan komt het wel goed. Het filter regelmatig schoonmaken en je bent klaar. Overige kiertjes en gaatjes dichten zodat er geen stof in kan komen.
 
Laatst bewerkt:
Hi,

fijnstof gaat overal doorheen dus je moet met iets krachtigs komen.
Misschien eens overleggen met dit bedrijf

Daarnaast heb je de mogelijkheid om de PC in een speciale kast voor dit soort doeleinden te plaatsen een een industrieel toetsenbord te gebruiken.

Er zijn computers zonder ventilatoren voor inbouw in auto's (o.a. in gebruik bij politie). Details daarvan ken ik niet
 
waarom zon dure kast nemen, en als net is gezegd dat die stof filters dus niet helpen tegen fijn stof (zelf geen kennis over)

Zelf al werken die stof filters kan je veel beter een kast van 30 euro nemen en dan stof filters los kopen.
 
het mooiste zou natuurlijk een fanloze computer zijn :)
weet je in ieder geval zeker dat de computer het stof niet zelf aan zuigt.:)
 
Het beste te doen is een low-end pc kopen met maar een fan aan de achterkant en voor de rest geen gaten.
 
Voor de rest geen gaten is onmogelijk, het beste is de meeste gaten dichten, een aparte CPU koeler nemen om toch de voldoende koeling te hebben en de goede filters te gebruiken.

Hij heeft het bij de topicnaam wel over fijnstof maar in de uitleg heeft hij het gewoon over fijn stof....
 
Laatst bewerkt:
het gaat dus echt om fijnstof dus echt heel fijne stof die overal blijft liggen en zwarte roet stof die uit de uitlaten van de vrachtwagens komen en binnen de kortste keren vervuilt dat stof dus de computer.
 
het mooiste zou natuurlijk een fanloze computer zijn :)
weet je in ieder geval zeker dat de computer het stof niet zelf aan zuigt.:)
Weet je ook meteen op warme dagen, zoals afgelopen zomer, de pc regelmatig vast loopt. (Te heet)

Blijft altijd lastig om een apparaat vrij te houden van (fijn)stof in dat soort omgevingen. Denk dat het handigste inderdaad die fan filters is en mogelijk de boel afplakken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan