Snelle en stabiele PC voor slechts één (beurs) programma!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zatopek

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2005
Berichten
222
Hoi,

Ik zoek voor een beursapplicatie http://www.fipertec.com/index.html een zeer betrouwbaar en stabiel computersysteem met veel geheugen en snelle processor etc. etc.

Wie kan mij wat adviseren en eventueel wat bouwen? Ik draai het nu op een Windows7 Platform (64 bits) met een Intel Pentium Dual CPU E2200 met 4 Gb aan werkgeheugen.

Zou meer werkgeheugen en een snellere processor echt helpen of? Ik vind het vreemd dat wanneer ik met de applicatie ga "backtesten" de processor volgens Taakbeheer voor 50% word belast. Die 50% zie ik ook terug op twee andere PC's van mij die weliswaar nog een stuk trager zijn maar de belasting is ook daar 50%. Nu is 50% van een Athlon 1900 natuurlijk iets heel anders dan van een snellere processor................

Voor de goede orde, ik wil een zo snel mogelijk en vooral betrouwbaar systeem waar ik alleen deze software op draai i.c.m. Windows7 64 bits en een AntiVirus programma en een Firewall.

Toetsenbord, muis en scherm heb ik reeds.

Gaarne uw reactie.

Groeten,
Zatopek
 
Een snellere proccesor heeft denk ik weinig zin en is het slimmer om werkgeheugen te kopen...
Want meer cores op je proccesor wilt niet zeggen dat je programma ook sneller gaat...
Net als met games zal een pc echt niet sneller gaan op het moment dat je een I7 hebt simpel weg omdat het programma zelf vaak maar 2 cores ondersteund.
Dus ik zou eerst onderzoeken of je programma ook echt meer dan 2 cores ondersteund anders zou je je voordeel echt uit je werkgeheugen en eventuueel een SSD hardisk om je schrijfsnelheid te versnellen moetne halen :)
 
Dit klopt niet hoor! Hoe beter je processor hoe sneller en vloeiender je pc zal werken. Je hebt zeker niet meer werkgeheugen nodig. 4 gb is op dit moment goed genoeg :thumb:
 
Wat is het nu :confused:

Je processor. 4GB zou echt voldoende moeten zijn.
Heb je verder nog specificaties?
- Moederbord?
- Kast?
- Voeding?
- Harde schijf?


Budget?
Kan je zelf assembleren?
Besturingssysteem (64bit) heb je dus op DVD?
 
Je processor. 4GB zou echt voldoende moeten zijn.
Heb je verder nog specificaties?
- Moederbord?
- Kast?
- Voeding?
- Harde schijf?


Budget?
Kan je zelf assembleren?
Besturingssysteem (64bit) heb je dus op DVD?
Wat ik precies moet hebben laat ik graag aan de kenners over. Het moet dus goed, snel en vooral betrouwbaar zijn en graag wat sneller dan mijn huidige systeem wat ook al niet echt traag is te noemen............

Zelf assembleren? Je bedoelt zelf de kast in elkaar zetten? Dat mag jij voor me doen ;):) Daar waag ik me niet aan.

Ja, ik heb Windows7 64 bits op DVD :d

De prijs moet leuk blijven, het hoeft niet per sé nieuw. Ik laat me graag verrassen. Stel maar eens wat voor. Monitor, toetsenbord en muis hoeven dus niet.
 
Ik hoef niet het aller en allersnelste en allerduurste...................

Wil voor rond de € 500 klaar zijn, moet toch kunnen. Adviseer me eens daarin, dat was de insteek. Spellen spelen is dus niet nodig om maar iets te noemen.
 
Zal je enkele voorbeelden geven:

880 euro:
http://www.salland.eu/fastbasket?pi...2377,259172,397339,10479,752277,702225,122587
De verschillende processoren met elkaar vergelijken.

die kan veel goedkoper met veel beter hardware
http://www.salland.eu/fastbasket?pids=141918,259172,10479,752277,702225,122587,48419,42346,316276
voor maar 787 euro
je hebt al een standaard cooler bij die processor dus die cooler is over bodig
en die silver arctic cooling paste is ook onnodig die doen zij erstandaard op bij een montage want zij bieden garrantie!

voor 500 euro krijg je een budget pc die niet eens 4 GB aan ram heeft
RAM is erg duur!

dit is niet het allersnelste aller duurste
standaard computers rond deze tijd zijn tussen de 700 800 euro
 
Laatst bewerkt:
Sorry, maar dat heb ik er echt niet voor over of het moet duidelijk zijn dat zo'n systeem echt daadwerkelijk (veel) sneller kan backtesten dan mijn huidige systeem. Wie heeft er zo'n systeem waar ik eens op kan backtesten?

Dat zou veel duidelijkheid verschaffen!
 
Sorry, maar dat heb ik er echt niet voor over of het moet duidelijk zijn dat zo'n systeem echt daadwerkelijk (veel) sneller kan backtesten dan mijn huidige systeem. Wie heeft er zo'n systeem waar ik eens op kan backtesten?

Dat zou veel duidelijkheid verschaffen!

Vandaar dat ik ook vroeg wat voor moederbord je nu had (kan je achterkomen met een programma als Speccy of PCWizard), er is namelijk misschien ook wel een mogelijkheid om alleen je processor te upgraden.

Systeem 590 euro:
http://www.salland.eu/fastbasket?pi...63298,283878,365027,259168,70799,397383,10479


die kan veel goedkoper met veel beter hardware
http://www.salland.eu/fastbasket?pids=141918,259172,10479,752277,702225,122587,48419,42346,316276
voor maar 787 euro
je hebt al een standaard cooler bij die processor dus die cooler is over bodig
en die silver arctic cooling paste is ook onnodig die doen zij erstandaard op bij een montage want zij bieden garrantie!

voor 500 euro krijg je een budget pc die niet eens 4 GB aan ram heeft
RAM is erg duur!

dit is niet het allersnelste aller duurste
standaard computers rond deze tijd zijn tussen de 700 800 euro


Sorry maar ik zie geen "veel betere hardware", je hebt gewoon goedkoper spul genomen (kast, voeding, moederbord) en er een betere GPU bij gedaan wat totaal niet nodig is, aangezien het programma gebruik maakt van ram icm. cpu en de graka daar niet bij komt kijken, is alleen nodig voor degelijk beeld.
 
Laatst bewerkt:
die ram wil je niet in je pc hebben
kun je beter voor een top merk ram gaan Corsair OCZ kingston
 
die ram wil je niet in je pc hebben
kun je beter voor een top merk ram gaan Corsair OCZ kingston

Heb je überhaupt de moeite gedaan om wat op te zoeken over Team Elite? In de P35 tijd waren de Team Elite 4GB PC6400 heel erg geliefd, waren goedkoop, overclockde prima en bleven koel
 
Kunnen jullie je meningsverschillen in een ander topic uitvechten svp......................

Ik wil graag reactie op mijn vraag en ik zit hier niet echt op te wachten..........
 
Ik zou niet weten waarom je daar uberhaupt een andere pc voor nodig hebt...

Je huidige systeem met de E2200 en 4Gb is meer dan goed genoeg:

System Requirements Nanotrader

* Operating System: Windows XP/Vista/Windows 7
* monitor resolution: 1024 x 768
* processor speed: 1Ghz
* RAM: 1024 Mb
* free disk space: 30 Mb
 
Ik zou niet weten waarom je daar uberhaupt een andere pc voor nodig hebt...

Je huidige systeem met de E2200 en 4Gb is meer dan goed genoeg:

System Requirements Nanotrader

* Operating System: Windows XP/Vista/Windows 7
* monitor resolution: 1024 x 768
* processor speed: 1Ghz
* RAM: 1024 Mb
* free disk space: 30 Mb
Op zich wel maar met backtesten blijkt toch dat de ene computer sneller is dan de andere computer......... Op al mijn drie PC's zijn de specificaties meer dan genoeg. Ik zou zo graag wat sneller willen backtesten met een extra computer maar ben bagng dat dit geen verbetering zal geven, zelfs niet wanneer ik er 8 Gb aan RAM instop of een zeer snelle processor. Daar wil ik dus bevestiging op hebben.

Alvast bedankt voor je reactie en nog komende reacties................. :thumb:
 
Wat bedoel je precies met "backtesten"?

En natuurlijk zijn niet alle pc's even snel, maar die van jou is meer dan snel genoeg voor dat programma.

Wat voor snelheidswinst wil je behalen dan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan