Snelle externe hdd op trage usb

Status
Niet open voor verdere reacties.

EmAaErkA

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 sep 2003
Mijn vader kreeg bij een abonnement een externe harddisk van freecom, eentje van 160gb.
Zodra ik hem aansluit op zijn pc die niet al te nieuw meer is geeft hij aan dat er een snel apparaat op een trage usb is aangesloten. Hij geeft wel aan dat er een hdd is aangesloten maar daarna doet hij niets meer. De melding krijgt hij ook bij zijn fototoestel wanneer hij die aansluit maar die kan hij wel gewoon benaderen. Heb de hdd op mn laptop getest en hij doet het wel gewoon. Iemand enig idee of hier een oplossing voor is?

De externe HD kan overweg met (het tragere) USB 1.0 en met USB 2.0.
Wat voor besturings systeem staat er op deze al wat oudere computer?

Waarschijnlijk wordt hij niet herkend omdat er nog geen (of geen juiste) drivers zijn geinstalleerd.

Om de overdracht van gegevens sneller te maken kun je een USB 2.0 PCI kaartje in de comp. installeren. (mits er nog een slot vrij is)

Grtz.

Er staat windows xp op. Hij gaf wel aan dat het een freecom hdd was dus ik neem aan dat de drivers dan wel zijn geïnstalleerd.
Ondersteund een ouder moederbord wel zo'n USB 2.0 PCI kaartje dan?

Er staat windows xp op. Hij gaf wel aan dat het een freecom hdd was dus ik neem aan dat de drivers dan wel zijn geïnstalleerd.
Ondersteund een ouder moederbord wel zo'n USB 2.0 PCI kaartje dan?

Als dat MoBo niet ouder is dan ca.4 jaar dan wordt het hoogstwaarschijnlijk wel ondersteund, maar USB 1.0 wekt ook,....duurd alleen wat langer.;)

Grtz.

Mobo is zeker al ouder dan 4 jaar..

Main Circuit Board b 1,20 gigahertz AMD Athlon
32 kilobyte primary memory cache
256 kilobyte secondary memory cache Board: 8363-686A(KT7,KT7A,KT7-RAID,KT7A-RAID)
Bus Clock: 100 megahertz
BIOS: Award Software International, Inc. 6.00 PG 02/14/2001

Past er dan wel een usb 2.0 pci kaartje in?

Laatst bewerkt:
Ik zag al zo'n kaartje in een winkel in Hong Kong voor 5 euro dus die gok kan ik wel maken:D
Thx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan