Snelle HTPC van ongeveer €500

Status
Niet open voor verdere reacties.

ThomasvdW

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2012
Berichten
29
Hallo allemaal,

Mij werd gevraagd binnenkort een nieuwe PC voor een vriend te bouwen. Zijn voorkeur gaat uit naar een HTPC met wel de benodigde kracht voor simpele dingen. Hoop dat ik hier meer geluk heb op reacties. :)

Het systeem:
- Wat is het maximale budget dat je wil uitgeven? ~ €500
- Welke onderdelen denk je te kunnen hergebruiken van een eerdere pc? Beeldscherm, muis, toetsenbord en speakers.
- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor wil je hem gebruiken? Simpele dingen zoals internet (youtube), mail, enz.
- Welke software/games ga je erop gebruiken? Windows 7 gaat erop en voor de rest standaard programma's zoals Windows Live Mail.
- Ben je van plan te gaan overklokken? Nee.
- Heb je verder 'speciale' eisen voor je pc {bv: Draadloos internet, SSD, geheugenkaartlezer, (optie voor) CrossFireX/SLI, een specifieke kast, waterkoeling,...}? Een kleine SSD als opstartschijf en deze kast.

Randapparatuur:
- Heb je ook randapparatuur nodig? Nee.
- Heb je hiervoor ook een apart budget? N.V.T.
- Welke software heb je nodig? Geen, Windows 7 is al gekocht door hem.
- Indien je je beeldscherm wilt hergebruiken, welke resolutie heeft dit? 1680x1050 (WSXGA+) (Samsung Syncmaster 206BW)

De (web)shop:
- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)shop? Nee.
- Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)shop wordt geïnstalleerd? N.V.T.
- Heb je zelf een voorkeur van bepaalde (web)shop of heb je liever dat wij de goedkoopste uitzoeken? Geen specifieke voorkeur van webshop, zag wel dat mijn lijstje volledig bij Afuture te koop is, heb het liefste zo min mogelijk verschillende shops.

Dit is wat ik al in gedachte had: Tweakers Inventaris
Is dat een goed lijstje met goede componenten, en als dat is, is de voeding genoeg, is er genoeg airflow en zal het allemaal passen in die kast?

Alvast bedankt!
Thomas
 
Je voeding moet voldoende zijn aangezien je geen videokaart hebt. Het enige waar je je misschien zorgen om moet maken is de processor koeler. Je hebt 31 mm hoogte over (95mm kast - 64mm koeler).Dan is er niet heel veel plek aan de bovenkant voor airflow. Maar waarschijnlijk past het wel.
Voor de rest is alles gewoon compatibel.
 
Ja,ik heb er ook zo een gebouwd.
Om te beginnen: waardeloze behuizing
Afbramen kennen ze niet , dus leg de pleisters maar klaar.
Als je de knopjes in wil drukken valt de print aan de achterkant eraf.
Er is inderdaad heel weinig plaats voor de koeler, maar het past net.
Ik mis een dvd drive in het bestel lijstje.
Pak een amd cpu, deze zijn goedkoper en kunnen beter multimedia aan.
Worden wel heter,wat ook weer een nadeel is.
Neem een samsung ssd 256Gb, deze zijn sneller en windows heeft meer "lucht"
Plak deze boven op de dvd drive behuizing van de kast. Past net.
Behuizing heeft namelijk maar plaats voor 1 ssd/hdd.
Extra koeler kan alleen op de bodem van behuizing gemonteerd worden!!!!
 
Oke, dus raad jij dan aan om een andere behuizing te kiezen, dit is namelijk geen probleem, mijn vriend vond hem namelijk mooi, maar hij zal wel meer kasten mooi vinden gok ik. :) Ken jij een goede HTPC behuizing voor ongeveer hetzelfde geld?
 
Voor hetzelfde geld niet.
Betere afwerking kost ook meer geld.
Ik ken behuizingen die tot €900 gaan.
 
Oke, nou dan ga ik toch maar voor mijn lijstje, heb een stuk betere ervaringen met Intel dan AMD. Toch bedankt voor je hulp en ik zal maar alvast wat pleisters gaan halen! :p
 
Nou, het was jouw lijstje niet.
Meer van ene "erwin pc"
Plak de ssd niet tegen de voeding, zoals wel meer sukkels doen.
De voeding heeft een groot magnetisch veld.
En zet er een dvd drive bij.
En koop 2x2 Gb ddr3 geheugen. Zo kun je gebruik maken van dual channel.
Met 1 module gaat dat niet.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan