snelle internetpc

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mcpc
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Mcpc

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2007
hallo mannen en vrouwen van helpmij.nl,
ik ben op zoek naar een nieuwe pc en ik wil hem dit keer zelf bouwen.
ik download (veel), internet, kijk films (ook hd) en wil mijn pc digitaal aan mijn reciever kunnen verbinden (dolby digital geluid).
ik zit te denken aan dit systeem.

Antec Behuizing Sonata III 500 Zwart, 500 Watt, 1 X 120 Mm € 88,08
G.Skill DDR2 Dual Channel 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 5, Non-ECC, Kit Of 2 € 59,50
Samsung SpinPoint T166 500 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300 € 83,18
Asus Moederbord P5K € 88,93
Intel Core 2 Duo E6750 2.60 GHz, 1333 MHz, 4 MB , Boxed € 140,28
Asus VGA Radeon EAH2600XT/HTDP 256 MB, PCI-e 16x € 87,39

Te Betalen € 660,34

Wat denken jullie .. zitten er problemen in deze opstelling en zoja, wat?
Is er iets wat ik duurder (voor veel meer snelheid) of goedkoper kan (met zelfde netto snelheid) doen?
Deze onderdelen koop ik zo bij http://www.sallandautomatisering.nl/

Alvast bedankt!

en een cd-speler (aka dvdspeler) om windows er op te zetten is ook erg handig.. en toetsenbord en muis ook wel lijkt me..

Als ik een snelle pc wil dan zou ik in iedergeval al 2 harddisken willen hebben.
mijn interne geheugen ging minimaal 4 Gb bedragen en als ik geld genoeg had dan kocht ik meer...

Dan hebben we het meer over een game-PC, puppie :D

Een HDD van 500GB en 2GB RAM is echt wel zat voor deze vereisten.

dvdplayer

dvdplayer e.d. heb ik wel.
en een toetsenbord en muis ook wel ..
het gaat er nu om dat ik wil weten of deze onderdelen goed met elkaar werken .. of dit het optimale uit zaken haalt voor dit budget.
of de fsb niet iets langzamer maakt en of ik misschien door een fout met een porsche in de file kom..
bedankt!

Ik zie er geen dvd brander bij, liefst ook nog een aparte dvd speler ivm kopieëren dat zal je de kop niet kosten.
Verder mis ik een besturingssyteem (Of draai je Linux:D)
De videokaart zou voor veeleisende games wel eens krap kunnen zijn, maar is erg geschikt voor video weergave door onboard encoding, geschikt voor blue ray en mooi beeld.
2 gb intern lijkt me echt wel voldoende voor wat jij wil (sorry puppie:o)
Een tweede harde schijf zou mooi zijn m.n. voor en- en decoding van video.
De dure WD raptor heeft dan de voorkeur .(of 2x250 spinpoint, dan maar iets duurder uit) maar dat is wel luxe,
Net als een quadcore, maar de processor die jij op het oog hebt, heeft een enorm mooie prijs/prestatie verhouding. Voor Qcore zou je trouwens een ander moederbord moeten begrijp ik.
Als laatste zou je nog over een geluidskaart kunnen nadenken wanneer audio echt belangrijk is; Bv de x-fi van creative, maar het Realtek HD geluid van het moederbord is ook niet gek en heeft alle aansluitingen.
enne de prijzen zijn ex toch?, Je bedoelt zeker dat totaal incl is.
Kortom met genoemde opmerkingen vind ik het een mooi systeem met een goede prijs prestatie verhouding.
mvg leo

Laatst bewerkt:
waarom?

oke ik snap dat je meer moet betalen voor een wifi, maar ik heb wel blauwtand .. wat is precies de meerwaarde waard?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan