Snelle krachtige laptop

• Onderwerp starter Onderwerp starter mnb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mnb

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 apr 2004
Op zoek naar een nieuwe laptop. Ik heb momenteel een medion, maar wil er een bij.
Een snellere betere.

Prijs; voor een goede laptop niet mijn eerste prioriteit. Maar over de top kopen ook zonde als het niet nodig is. Ik denk aan rond de 900 euro.
Doel: videobewerken/filmpjes draaien, internet/mail / office bestanden. Online courses volgen met filmpjes fora etc.
Krachtig, snel dus voorkeur voor SSD maar wel voldoende opslag capaciteit. Ivm video's / excelbestanden.
Kant en klaar
Mat scherm!!
Mee te nemen, 17 inch lijkt me fijn maar is dan wel groot om mee te nemen. Heb de medion nog, dus wellicht is 17 inch toch een goede optie.

Windows 8.1 up to date

zie echter ook zakelijke laptops die nog windows 7 hebben. Zou betrouwbaarder zijn. Aangezien ik nu 2 uur contact heb met Microsoft om een paar updates erop te krijgen na fabrieksherstel is dat misschien nog niet zo gek. Maar laptop is niet voor zakelijk gebruik

Lees het volgende topic eens door, wie weet................. : Klik

Enne, de machines die door mij worden genoemd, worden zónder Windows geleverd. Optioneel kun je er Windows 7 of 8 bij kopen.

Ik zou mij om het OS niet direct zorgen maken of het 7 of 8.1 moet worden. Een week of twee geleden hebben we van Microsoft vernomen dat iedere licentiehouder van 7 of 8 binnenkort gratis mag upgraden naar Windows 10.

Laatst bewerkt:
Dank. Ziet er goed uit, service beurt jaarlijks ook niet gek en zelf samenstellen geeft wat meer gemak als er iets sneuvelt lijkt me. Volgens mij doen weinig bedrijven dat nog met laptops.

XXODD was volgens mij het laatste Nederlandse bedrijf dat dit nog deed, maar zij zijn 2 of 3 jaar (?) geleden failliet gegaan.Als je een beetje gaat zoeken en lezen, dan kom te al snel tot de conclusie dat XXODD mogelijk gedeeltelijk op een 'verkeerd paard' heeft gewed (deel van de consumentenmarkt).
Daar waar BTO zich wat meer aan de bovenkant van de markt profileert, zat XXODD voor een fors deel ook in het midden en lagere segment. Daar was echter door de 'dozenschuiffabrikanten' zóveel concurrentie, dat het kennellijk lastig werd om prijstechnisch met dit soort giganten (zoals bijv. Acer en Medion) het hoofd boven water te houden.
In mijn optiek bouwde XXODD erg mooie machines.

Ok.
Ik zie dat merken als Toshiba en Asus geen laptop hebben die aan mijn vraag voldoet, vreemd eigenlijk.
Het blijkt onmogelijk om een anti glaze scherm te combineren met goede videokaart (nu nVidia GForce is na 1 jaar al stuk helaas), voldoende geheugen en SSD of cache SSD en 1.3 of 1.5.
Dat kennen ze niet.
Vraag is wel hoeveel van die mooie specs ik echt nodig heb, als ik zelf ga samenstellen kom ik rond de 1300 uit maar denk dat ik overvraag en best goed met minder toe kan.

Ik wil antiglaze scherm.Snelheid dus SSD of cache SSD maar ook 4 GB werkgeheugen.
Video bewerken doe ik via moviemaker dus simpel maar moet ie wel goed doen, want wordt heel veel gebruikt. Ook voor online course vaak filmpjes kijken.

Laatst bewerkt:
Je zou voor de grap eens rustig rond moeten neuzen op de website die ik in dat topic linkte. Er zijn ook redelijk gunstig geprijsde 'andere' machines dan het (relatief) gezien dure basismodel dat ik zelf heb gekocht. Als je een wat simpeler basismodel kiest en dat aankleedt met de paar opties die jij écht belangrijk vindt, dan kom je misschien wat gunstiger in prijs uit. Je kunt bij BTO (even uit mijn hoofd) voor een drie of -viertalbasislijnen kiezen en van daaruit opties toevoegen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan