Snelle PC 600-700 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yannes

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2011
Berichten
10
Budget: 600-700 euro

Doel: Full HD films kijken via tv met vga of hdmi output van computer, films zijn max 40 gb groot (blu-ray). Internetten, emailen, schoolwerk en ook nog films remuxen (kost meestal nogal wat processor power).

Hoe belangrijk is stilte? - Heel belangrijk, ik wil geen geluid horen tijdens het kijken van films, mijn iMac 27" voldoet precies aan mijn verwachtingen op dit punt, heel stil in normaal gebruik en bij remuxen, films openen/kijken en gamen wat meer geluid maar niet storend.
Assemblage (het in elkaar zetten van de onderdelen): Ben ik van plan zelf te doen, aangezien ik nog geen ervaring heb maar het me wel leuk lijkt vraag ik me af of het een goed idee is om dit te doen. Is het extreem moeilijk?

Opties: 4~ USB 2.0 poorten, 1 FW800 poort, videokaart met vga/hdmi/dvi output, 8 gb ram (ik kan beginnen met 4 en later uitbreiden naar 8), SSD schijf voor snel opstarten van programma's/OS, 1,5-2 TB harde schijf, Quad Core processor
Besturingssysteem: Ik heb al Windows 7
Andere software? Niet van belang

Randapparatuur: Ik heb al een Razer laser mouse, toetsenbord heb ik nog nodig.

Ik heb al een pc samengesteld, de prijs vind ik echter nog te hoog: http://www.alternate.nl/html/tu.html?sc=737383336

Is er iemand die me kan helpen met het kiezen van behuizing, voeding, casefan en processorkoeling? En het downgraden van bijv. de processor, AMD zal waarschijnlijk ook wel goed zijn (heb ik geen ervaring mee) en scheelt flink in de kosten.

Zijn er nog andere goedkopere assemblage sites? En is het een goed idee om onderdelen goedkoper op marktplaats/Ebay te kopen?
 
Laatst bewerkt:
Nou ja, ik gebruik nu 6 gb op mijn iMac 27" voor dagelijks gebruik en ik vind het echt ontzettend sloom gaan, dit kan natuurlijk ook aan de kwaliteit van het geheugen liggen of aan de snelheid die ik gewend ben. De reden dat ik een SSD bij die config had zitten was ook omdat ik gewoon lekker snel alles wil opstarten.

Ik heb geen voeding en behuizing aangezien ik sinds mijn dertiende al iMac's gebruik. Iemand kan me een goede behuizing en voeding aanraden?

Edit: Ik zie net dat het moederbord Serial ATA-300 (RAID), Serial ATA-600 (RAID), eSATA poort ondersteunt, en alle dvd branders hebben alleen maar Serial ATA-150 of IDE. Hoe sluit ik ze dan aan op het moederbord?
 
Laatst bewerkt:
Ok, bedankt.

@rv94, met die setup moest ik wel een videokaart nemen, aangezien ik een Lynsdale Quad core processor wil en i.c.m. het moederbord dat ik koos werken de grafische aansluitingen niet.

Ik heb weer iets nieuws samengesteld, dit keer iets goedkoper, helaas kan ik weer niet van de onboard video gebruik maken.

http://www.alternate.nl/html/tu.html?sc=-2051847347

Kan ik eventueel nog een goedkopere voeding, behuizing en/of moederbord nemen die ook aan mijn eisen voldoen?
 
Ik heb nog even gekeken naar een processor met HD graphics onboard, en de net gereleasde Sandy Bridge Quad core processors ondersteunen het, dus ik heb weer een nieuwe setup gemaakt en dit is het eindresultaat:

Klik

Suggesties om iets aan te passen zijn altijd welkom.
 
Pc €700

Goed lijstje al zeg ik het zelf,
maar ik weet niet of die koeling op de processor gaat passen.
Er staat namelijk niet bij dat die processorkoeler op een socket van 1155 gaat.
En ik weet niet of je wel een koeler nodig hebt, aangezien de i5 boxed is.
Ik heb zelf ook een lijstje samengesteld bij 4launch.nl

http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/84305

Moederbord iets anders en behuizing ook maar het meeste is hetzelfde gebleven.
Kijk maar of je het gaat gebruiken.;)
 
Ik zou er wel een cpu koeler opzetten omdat je geen videokaart neemt. Wordt het geluid van je cpu veel duidelijker.
 
Ik heb nu dit: http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[364212]=1&product[80156]=1&product[273958]=1&product[204333]=1&product[340121]=1&product[82838]=1&product[280465]=1&product[380516]=1&product[225309]=2

Geen CPU koeler aangezien er een standaard koeler bij zit, en als die niet goed blijkt te zijn kan ik er eventueel nog een Scythe ofzo kopen. Heb ik genoeg aan een 550 watt voeding denk jullie?

@Pankoek, ik heb de V4 behuizing maar gekozen, dat handvat heb ik niet nodig, andere voordelen zijn er niet echt. Het moederbord wat jij koos had geen HDMI, DVI en VGA aansluiting, wat ik wel nodig heb, dus daarom hou ik gewoon de oude.
 
je link werkt niet en ik dacht dat je dit wou:
Hoe belangrijk is stilte? - Heel belangrijk, ik wil geen geluid horen tijdens het kijken van films, mijn iMac 27" voldoet precies aan mijn verwachtingen op dit punt, heel stil in normaal gebruik en bij remuxen, films openen/kijken en gamen wat meer geluid maar niet storend.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom ben je voor een 2600k gegaan? Ik denk niet dat hij wil overklokken. De 2600k is ook heel moeilijk leverbaar.
 
Ik lees net overklokken amper kan, de 2500/2600 k-serie heeft een vrije multiplier, maar door de H67 chipset kun je maar vrij beperkt overklokken. Met de P67 moederborden kun je wel prima overklokken maar die ondersteunen geen IGP uitgangen.

Enige voordeel is dit dan denk ik:

Now there are two different GPU configurations as Intel applied a dual-graphics core to segment their products, available with 1 core (Intel HD Graphics 2000) and 2 cores (Intel HD Graphics 3000). A single GPU core holds 6 EUs and some of Sandy Bridge Core i5 and higher products will have two of these cores, so we'll see configurations with 6 (Core i3) or 12 (Core i5/i7) EUs.

De 2500 heeft een single GPU core en de 2500k heeft een dual-core GPU. Maar ik vraag me af of dit de 20 euro extra waard is.
 
op zich niet als jij niet wil gaan overclocken niet doen
waarom koop je trouwens 2 extra fans terwijl er al 2 in de behuizing zitten?
 
Laatst bewerkt:
Ik zou een wat betere kast nemen als hij graag een stille pc wilt hebben. En wat heb je aan een i7 2600 voor een beetje film kijken en school werk. Ik denk niet dat hij een grafische opleiding doet waar je zware programma's voor moet gebruiken. Dan had hij ook een Grafische kaart nodig.
 
hij wil een snelle pc :D :D :D En ja ik weet niet echt wat een stille case is meer, maar behuizingen maken geen herrie ;) meestal de hardware.
 
Laatst bewerkt:
Ja de hardware in de kast trillen en een goedkope kast hoor je dat heel duidelijk.
 
Socket 1155 heeft zelfde montage als 1156 dus als de CPU koeler op 1156 kan , kan hij ook op 1155
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan