Snelle processor???

Status
Niet open voor verdere reacties.

weidum

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2004
Hallo iedereen,

wil graag een laptop kopen. Nu vond ik er een van Acer met een "Processor Intel Pentium Mobile M735" erin. Nu zegt mij dit niks.
Is dit een snelle processor, of is dit een verouderd model?
En is hij een beetje zuinig met energie?
Kan ik hem vergelijken met een P4 2.8Mhz?

Alvast bedankt.

Groeten een computerleek

Deze draait op 1700mHz, en nee, die is niet te vergelijken, maar voor een laptop prima.
Je kunt ook eens naar de dual zoeken, die schijnen snel te zijn of een AMD, zeel koel en ook snel.

Alle processoren, als vergelijk.

Maar de snelheid is afhankelijk van meer factoren als alleen de processor, de chipset, geheugen de opbouw van het moederbord, etc, waarbij de harde schijf het langzaamste onderdeel is, m.u.v. de dvd/cdrom device.

Dit is het hele verhaal

Dit zijn alle gegevens die ik gekregen heb. Lijkt het er een beetje op?
Heb thuis een P4 2.8 Mhz staan
Dat is toch wel minimaal mijn maatstaaf.

Processor Intel Pentium Mobile M735

100 GB harddisk

1024 MB intern geheugen

17 Inch Widescreen crystal Brite scherm

Videokaart Nvidia GeForce 7300

Multi DVD-RW DL

Draadloze netwerkkaart

5 X USB

Analoog modem

Netwerkadapter

Windows XP Home

Prijs: € 1069,00

Ziet eruit als een leuke laptop. Alleen hoe mobiel wil je zijn met deze laptop. Een 17 inch scherm klinkt wel leuk, maar dan wordt de laptop echt een stuk groter hoor!

Zelf heb ik onlangs een Dell Inspiron 6400 gekocht met Core Duo processor en 15,4 inch scherm en hoge resolutie (1680*1050). Misschien ook een leuke laptop voor jou?

Een pentium mobile heb je nog niet in die snelheid, maar dat zegt toch verder niet zo veel meer, of je moet gaan zoeken naar de dual core mobile processors.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan