Snelle toegang

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Berichten
992
Naast een 5-tal mappen die meestal automatisch geopend worden in snelle toegang heb ik nog 2 persoonlijke mappen die ik dagelijks gebruik en dus ook hier beschikbar zijn.
Na veel "zoeken" heb ik nog steeds geen oplossing gevonden om andere mappen, die eventueel worden geopend, te verhinderen te openen in snelle toegang.
Die moeten dan steeds tekens verwijderd worden.
Hoe kan ik dat instellen dat enkel mappen verschijnen die ik gebruik ?
 
Onduidelijke uitleg. Er staan dus vijf + twee mappen of nog meer (andere mappen)? Het is > Rechtermuisknop > Van Snelle toegang losmaken Op de map gaan staan en RMK Aan Snelle toegang vastmaken. Dat is het principe.

Wat bedoel je met "openen"? Dat die mappen in vensters geopend worden of alleen zichtbaar zijn onder Snelle toegang? Ik gebruik zelf nooit Snelle toegang hoogstens om snel bestanden er in te gooien.

Met files en folders waar ik veel mee werk, maak ik een snelkoppeling op het bureaublad. Op de map gaan staan en dan snelkoppeling maken en sleep die snelkoppeling op het bureaublad. Of maak er zelf een en geef een doel op. Voorbeeld: "E:\INDEX\Aanslagen in Parijs van november 2015"
 
Laatst bewerkt:
Met zelf een snelkoppeling naar bijvoorbeeld je bureaublad te maken, zoals Senso al beschreef. houd je het zelf volledig in de hand om welke mappen het gaat.
De "snelle toegang" wordt door Windows geregeld .... en die kijk naar de 5 mappen die het meest gebruikt worden.

Dus als je een favoriete map van je die je er eigenlijk altijd in wilt hebben een tijd niet gebruikt, maar toevallig wel een paar andere mappen wat vaker.... dan wordt de favoriete map dus door Windows uit de "snelle toegang" gehaald.

De "snelle toegang" lijkt me met jouw doel dus geen geschikte optie om vast mappen daar weer te geven
.

Edit: Correctie.
Het kan wel... je moet die folders dan pinnen...
Er zijn meer methodes. Zie onder.
Je ziet dan een pin verschijnen.
afbeelding_2021-03-20_105244.png

Bron: https://www.webnots.com/how-to-customize-quick-access-in-windows-10/

Pin-Folder.png


Pinning-Alternative.png
 
Laatst bewerkt:
Senso,

Dit zijn de 5+2: Toegang.jpg De 5 eerste stonden er +/- altijd. De 2 Alerttape en Jml-Agenda gebruik ik dagelijks om één bestand met "kopiëren naar" (langs Sento) nar bvb eenzelfde bestand op andere partitie of Usb stick.
Alerttape: Alerttape.jpg Hier kopieer ik enkel "Alertape.ini naar een bestand op usb stick of andere partitie.
Jml-Agenda :Agenda.jpg Hier enkel Jmllotus.OR5.

Ik heb nu afbeeldingen gebruikt om up te loaden, we nu staat afbeeldingen tweemaal in "snelle toegang: Snelle toegang.jpg

Als ik nu een ander bestand open voegt zich dat aan snelle toegang toe...enz.
 
Dat kun je uitvinken in > Map en zoekopties wijzigen (rechtsboven onder Bestand) tabblad Algemeen > Privacy (onderaan) > Recentelijk… 2 keuzes
 
Laatst bewerkt:
Bedoel je dit: Toegang 2.jpg

Ik denk dat ik dit al heb gedaan maar mogelijk de verkeerde heb "uit gevinkt" want mijn bestanden of mappen waren ook verdwenen en vermits die gegevens oorspronkelijk uit programfiles worden overgenomen...
Worden die beschouwd als mappen of bestanden ?
 
Senso bedank.

Mappen uitgeschakeld en lijkt OK nu. Had dus de verkeerde (bestanden) uitgevinkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan