Sneller downloaden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Laurensv99

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2010
Hallo mensen ik heb orange als provider ze bieden 8mbps aan en bij speedtest.net geeft het 6.80 mbps dit vind ik goed maar als ik ga downloaden dan gaat hij niet hoger dan 800kbps :confused: hoe kan ik dit verhogen ik heb kabel en wireless geprobeert via de router mijn router is huawei HG655d ik zit met 3 andere mensen in het huis die nooit iets downloaden - streamen :S hoe maak ik de download dan 6.8 mbps?

Bedankt voor de reacties

Er is een essentieel verschil tussen megabit en megabyte (en dus kilobit en kilobyte). Wil je berekenen hoevel dat is dan moet je het megabitaantal delen door ongeveer 8.

Dus: 6.8 megabit / 8 = 0.85 megabyte = 800 Kilobyte wat dan weer precies overeen komt met het aantal dat jij opgeeft :thumb:

En daarnaast is 6.8 Megabit een prima score als jouw provider jouw een 8 megabit lijn geeft.

Als je iets download van een website moet de server deze snelheid wel ondersteunen. Wij hebben hier 120 Mb/s van Ziggo maar wij downloaden nooit met deze snelheid omdat simpelweg nergens deze snelheid wordt ondersteund.

Het hangt inderdaad af van de upload snelheid aan de andere kant.

Je zou een Ubuntu CD kunnen downloaden als test:

http://www.ubuntu-nl.org/getubuntu/download

De downloads staan op snelle Nederlandse servers. Wanneer je 2 downloads tegelijkertijd (evt. van verschillende servers) laat lopen zit je gegarandeerd aan je maximum snelheid. Download bijv. de 32 en 64-bits versies samen.

Ok dus eigenlijk proberen die providers je te misleiden... maar ok dankjullie wel voor jullie reacties ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan