sneller laden

Status
Niet open voor verdere reacties.

michelmathers

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2002
Hallo allemaal,
Ik loop stage, en ik zou daar website maken voor jongeren in de wijk slikkerveer, en ik heb al wat gemaakt, maar hij laad nog te langzaam, het achtergrond plaatje is al 74 kb en ik weet niet hoe ik die kleiner krijgt, ik bezit over MX pakket. Wie kan helpen het adres is: dit
bedankt
michel

Je zult het plaatje heel wat kleiner moeten maken, 74 Kb is echt te veel. Gebruik hiervoor een programma als Photoshop, of PaintShop Pro.

Je kunt de resolutie (kwaliteit) van het plaatje omlaag brengen, of het opslaan in een ander formaat. Bij photoshop kun je kiezen voor de optie "save a copy for web", dan maakt hij er automatisch een Gifje van en kun je kiezen uit een aantal kwaliteitsniveau's.

Nou ik merk er hier in ieder geval niks van met dat lange laden. ik klik op link en echt 2 sec. was de hele pagina er. laadt hier dus supersnel.

Je zou het aan kunnen passen met photoshop, of paintshop pro.

Geplaatst door FallinStar
Nou ik merk er hier in ieder geval niks van met dat lange laden. ik klik op link en echt 2 sec. was de hele pagina er. laadt hier dus supersnel.
Had het zelf niet geprobeerd. Maarre, laad jij de pagina met een analoge lijn of met Kabel/Adsl??

Open het plaatje met MSPaint en sla het op in JPG-formaat. Het plaatje is nu dan nog maar 31KB groot en van dezelfde kwaliteit.

ja thuis doe ik at ook altijd met photoshop maar dat is hier niet mogelijk en moet het binnen de stichting houden. Moet allemaal legaal gaan en thuis is dat niet.
maar ze hebben hier alleen corel en fireworks.

Geplaatst door FallinStar

Met kabel :)
Geen wonder dat ie dan natuurlijk snel laadt. Jij haalt waarschijnlijk meer dan 74K per seconde. Het ging hem vlg mij om een analoge download à 5K per seconde.

Michel, met Corel kan het ook allemaal, alleen weet ik ff niet precies waar het zit. Check de helpfile eens voor Image Size en Resolution, of Pixels.

Ja dat had ie dan ff erbij moeten zeggen over welke verbinding het ging dan was het wat duidelijker :)

Maar michel in ieder geval succes ermee!

ik zelf heb hier adsl, maar is er geen andere oplossing, of moet ik paint pro downloaden, kan dat legaal?????
bedankt, michel

ik heb ook freehand, maar weet niet of je daar wat mee kan, met corel kon ik niets vinden.

Hmm, wat heb je precies van Corel?? Corel Draw, Corel Photopaint, Wordperfect?? Photopaint is nl de tegenhanger van Photoshop dus daar zou het wel mee moeten kunnen. Coreldraw vlg mij ook.

Geplaatst door michelmathers
ik heb ook freehand, maar weet niet of je daar wat mee kan, met corel kon ik niets vinden.
Je zegt dat je met het MX pakket werkt: daarin zit ook fireworks, waarmee je ook foto's en plaatjes kan bewerken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan