Sneller maken van PC?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jongerius

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2001
Hey, ik heb de laatste tijd last van een behoorlijk langzame computer. Vooral het navigeren door verschillende mappen duurt soms lang of de map loopt vast. Ik heb al eeen hijackje geplaatst op het Nucia forum, maar zij konden niets vinden. Ik heb wel ATF-cleaner gebruikt en ad-aware en spybot. Maar nog steeds loopt het niet zoals vanouds. Ik heb recentlijk Windows Service pack 2 gedownload en geinstalleerd, en daarbij kreeg ik ook automatisch Windows Beveiligings centrum. Ik gebruik Norton al als virusscanner/firewall. Gaat mijn PC nu langzamer doordat er 2 virus software programma's zijn? Of wat zijn andere oorzaken/oplossingen?

BVD,

Jongerius :thumb:

Windows beveiligings centrum is geen virusscanner. Pc al eens gedefragementeerd?

Ga eens werken zonder Norton ingeschakeld, en kijk of dat scheelt, om uit te proberen.
Gebruik zelf AVG, en die hindert niets, met Norton wel andere ervaringen.

Ook zou je het register eens kunnen defragmenteren met Ntregopt.

Heb je laatst nog nieuwe hardware geinstalleerd of randapparatuur via USB bijvoorbeeld?

En ik denk niet dat je Norton hebt maar McAfee.

Je hebt ook iets van Mcafee draaien, dat gaat niet samen met een andere scanner, en eentje is ook voldoende.

Overigens werkt een memorymanager vaak averegts.

Sorry foutje, ik heb alleen Mcafee draaien, geen Norton. Dat Freemem proggie kan ik beter weggooien dus?
En ik heb onlangs een nieuwe printer aangesloten, via de USB.

Laatst bewerkt:
Tja, dat mag je zelf weten, tig jaar geleden hadden ze nog wel enig nut, maar nu niet meer.

Als je eerst die andere dingen uitvoerd, kun je kijken of dat geholpen heeft, overigens heb ik nog een tip, zet het wisselbestand eerst op 0, reboot, en maak er eentje met een vaste waarde, van 500mb, b.v.

En zet onderstaande regel in je register.

Bij HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ met de naam "CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory"

Maak een REG_WORD sleutel, met de naam DisablePagingExecutive, en de waarde op 1.

meestal is het geval als je norton op je pc installeerd hij onwijs sloom word je kunt beter AVG nemen

En ik zou eens defragmenteren is ook wel is makkelijk:)
Word je pc ook een stukje sneller van

Als je eerst die andere dingen uitvoerd, kun je kijken of dat geholpen heeft, overigens heb ik nog een tip, zet het wisselbestand eerst op 0, reboot, en maak er eentje met een vaste waarde, van 500mb, b.v.

En zet onderstaande regel in je register.

Bij HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ met de naam "CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory"

Maak een REG_WORD sleutel, met de naam DisablePagingExecutive, en de waarde op 1.

Sorry Lange Pier ben geen superheld op het gebied van PC's :confused:

- hoe en waar zet ik dat wisselbestand op 0? En hoe maak er weer eentje aan?
- hoe en waar voeg ik die regel toe?

Bedankt voor de moeite :thumb:

Had je rest al gedefragmenteerd?

Het wisselbestand, vind je in configuratie, systeem, geavanceerd, instellingen voor prestaties, geavanceerd, en wijzigen, dan geen wisselbstand aanvinken en voor instellen kiezen.

Voor het register gebruik je regedt32 in uitvoeren, onder start.

Offtopic berichten verwijderd. Graag back ontopic blijven en niet tegen elkaar gaan posten.

Had je rest al gedefragmenteerd?

Het wisselbestand, vind je in configuratie, systeem, geavanceerd, instellingen voor prestaties, geavanceerd, en wijzigen, dan geen wisselbstand aanvinken en voor instellen kiezen.

Voor het register gebruik je regedt32 in uitvoeren, onder start.

Ik ga zodra ik thuis ben na het werken de defragmentatie aanzetten. Defragmenteren kan je het beste doen in Veilige Modus dacht ik toch? Na het defragmenteren zal ik ook die andere dingen proberen en laten weten of het werkt.

Tnx

Bij die HKLM, en dan de sleutel CurrentControlSet, dan Control, dan Session Manager en dan Memory, en/of ook Memory Management.

En hier maak je in het rechter venster een REG_WORD sleutel, met de naam DisablePagingExecutive, en met de waarde op 1.

En inderdaad eerst geen wisselbestand instellen, en na een reboot, de waardes op 500 zetten, en weer voor instellen kiezen, nu hoef je niet te rebooten.

Ok, wisselbestand is veranderd. In mijn register bestaat al een DisablePagingExecutive. Waardegegevens daar van zijn

0000 00 00 00 00 .....

Hoe maak ik er die 1 waarde van?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan