Sneller maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

RickGAE

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2012
Goeden avond,

Kan ik een oude pc sneller maken? Zo ja hoe?
Ik heb een pc waar vroeger Windows XP op zat en redelijk snel was.
Nu heb ik er veel games etc. opgezet en werd de pc slomer.
Na lange tijd de pc niet te hebben gebruikt, heb ik laatste een schone Windows 7 instalatie gedaan, maar de pc blijft traag.
Is een computer die door iemand is gebouwd, geen merk dus.

Windows 7 zal minder snel draaien dan XP. Als je de pc sneller wil maken zal je weer XP moeten installeren en dat is af te raden gezien dat XP end of life is. Vista of 8 zullen ook niet veel sneller dan windows 7 gaan draaien.

Wat is dan de beste optie? Is er niet een oplossing hiervoor?

wat zijn de specificaties van het systeem? (welke CPU, GPU, harde schijf en hoeveel RAM?)

soms kan een ram upgrade of een SSD erin stoppen al een hoop schelen, anders is een nieuwe systeem de beste optie.

Ik zou inderdaad zoals apen zegt een RAM upgrade doen, maar er bestaat wel een grote kans dat je processor niet zwaar genoeg is om win7 te kunnen draaien.
Dan zul je inderdaad een nieuw systeem moeten kopen. (Processor, nieuw moederbord, waarschijnlijk ook nieuw RAM geheugen dat op compitabel is met je moederbord)

Maar doe eerst wat Apen gezegd heeft. Nadien kijken we verder naar een zo goedkoop mogelijke oplossing! :)
"wat zijn de specificaties van het systeem? (welke CPU, GPU, harde schijf en hoeveel RAM?)"

Robbe

Processor: Intel (R) Celeron (R) CPU E1400 @ 2.00GHz 1,99 GHz.
Ram: 1,00 GB.
Harde schijf is 58,5 GB.
GPU: Intel(R) 82945G Express Chipset Family

Laatst bewerkt:
Hier zou ik geen upgrade meer op gaan uitvoeren maar gewoon volledig vervangen is de beste optie.

Het trage systeem blijven gebruiken kan natuurlijk ook.

Ik wil de pc gebruiken voor muziek, kan ik dan niet gewoon Windows XP erop zetten?
Wat zijn de evt. nadelen hiervan? En wat de voordelen?

Probleem is dat XP nergens nog ondersteund wordt.
Ik denk zelfs dat je muziekspeler niet meer zal werken omdat die zelfs niet meer ondersteund wordt.
Het beste is een nieuw systeem aanschaffen en windows7 erop zetten. Want met deze specificaties ga ja nooit een deftig besturingssysteem kunnen laten draaien.
Let op windows7 heeft minstens 2 GB RAM nodig....

Robbe

Vista?

Processor: AMD Turion(tm) X2 Dual-Core Mobile RM-70 2.00 GHz.
Ram: 4,00 GB (3,50 GB beschikbaar)
Harde schijf is 296GB
GPU: ATI Mobility Radeon HD 3400 Series

Is deze nog wel te redden?

Laatst bewerkt:
Een muziekspeler zal zeker nog wel op xp draaien, vista zal niet beter draaien dan 7. Met xp zit je met beveiligingsgevaren, dus geen internet op de pc dan kan het wel.

Een muziekspeler zal zeker nog wel op xp draaien, vista zal niet beter draaien dan 7. Met xp zit je met beveiligingsgevaren, dus geen internet op de pc dan kan het wel.

Bedankt voor de reactie! :)

En de laptop?

De processor van de laptop is nog wat slechter dan wat in je pc zit, aan de andere kant wel een mooie 4gb aan ram dus daar zal je geen last van hebben.

Uiteindelijk zul je tussen de 2 niet al te veel verschil merken in snelheid. Windows 7 zal wel iets sneller draaien op de laptop vanwege de ram, de processor zal je limiet zijn waarbij de pc meer last heeft van te weinig ram.

Vista zal er niet beter of slechter op draaien dan 7, misschien alleen dat er dan drivers zijn voor je laptop maar dat is ook nog maar de vraag. Welk merk/type laptop is het?

Vista zal er niet beter of slechter op draaien dan 7, misschien alleen dat er dan drivers zijn voor je laptop maar dat is ook nog maar de vraag. Welk merk/type laptop is het?

Het is een Toshiba Satellite PSAHCE-00E00KDU.

voor jou laptop zijn drivers voor vista en windows 7 beschikbaar, je kan als test een van beide proberen te installeren om te kijken of je het snel genoeg vind. standaard zal er waarschijnlijk vista op gestaan hebben waardoor je daar dus een licentie voor hebt.

als je het probeert kun je hier de drivers vinden:
http://www.toshiba.nl/innovation/download_drivers_bios.jsp?service=NL

indien je het niet weet moet je bij het formulier de volgende dingen invullen:
Productgroep = notebooks
Productlijn = satellite
Productreeks = satellite A series
Product = satellite A300D
Short Model No = PSAHCE
besturingsysteem dan natuurlijk kiezen welke van de 2 je hebt geinstallaard.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan