sneller opstarten???

Status
Niet open voor verdere reacties.

franky1234

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2003
Berichten
501
Ik zou mijn PC sneller opgestart willen zien.
Windows XP.
Ik heb:( circa 30 icoontjes op mijn scherm.
Hoe te handelen?
Duurt nu ongeveer 5-10 minuten voordat ik kan starten.

Franky
 
je bedoelt icoontjes op bureaublad? Dat heeft geen invloed op de startsnelheid van Windows. Probeer eerst sowieso je computer eens van oude software te bevrijden en dan op te ruimen met CCleaner. Schoon ook het register op en maak natuurlijk een back-up daarvan voordat je dat doet. Defragmenteer je schijf daarna eens met Defraggler, via dezelfde link als hierboven. Je zult zien dat het opstarten al een stuk sneller gaat. Ook is het aangeraden om uit de map start > alle programma's > opstarten de benodigde programma's verwijderd.
Is het opstarten dan alsnog langzaam, wijzig dan wat aan de opstartprocessen in msconfig. DOE DIT MET BELEID!
1. Druk windowstoets + r
2. Vul in: msconfig en druk op enter
3. Bij eventueel UAC-venster in vista en 7 negeer je die, klik op doorgaan of ja.
4. Klik op het tabblad 'opstarten'
5. Vink alle overbodige Programma's uit, BEDENK DAT SOMMIGE PROGRAMMA'S INVLOED HEBBEN OP HET STARTEN VAN DE PC. DESELECTEER DUS ALLEEN PROGRAMMA'S WAARVAN JE ZEKER WEET DAT DIE NIET NODIG ZIJN. BIJ TWIJFEL: NIET DOEN! (ook geen antivirussoftware deselecteren, die zijn essentieel voor je systeem)
6. Klik op OK
7. Start computer opnieuw op of klik op het kruisje in de komende melding.

Je zal zien dat de computer nu een stuk sneller start.
 
Op start drukken --> Uitvoeren --> Typ in: "msconfig" (zonder "") --> Tabblad ''Opstarten'' --> Vink alles uit wat je niet gebruikt of onnodig is.

Anders even CCleaner (Klik) laten draaien.
 
Hoeveel processen heb je draaien (ctrl-alt-del)





Je kan ook nog bootvis laten draaien,bij mij helpt het
 
Laatst bewerkt:
Je kan ook nog bootvis laten draaien,bij mij helpt het

Dat heb ik ook een tijdje gedacht. Maar dat moet inbeelding zijn.
Kijk hier wat Microsoft zelf erover zegt:

"Bootvis.exe is a performance tracing and visualization tool that Microsoft designed to help PC system designers and software developers identify performance issues for boot/resume timing while developing new PC products or supporting software.
Please note that Bootvis.exe is not a tool that will improve boot/resume performance for end users. Contrary to some published reports, Bootvis.exe cannot reduce or alter a system's boot or resume performance. "
 
Idd Wonda ,ik weet het maar zoals gezegd:bij mij helpt

Trouwens ik ben niet alleen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan