Sneller Overnet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rambot2040

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2004
Berichten
193
Ik gebruik al een lange tijd Overnet en de snelheid waar het meestal op staat is zo tussen de 10kb en de 20kb en ook nog wel eens op 25kb, maar ik zo graag willen dat het sneller ging, weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat Overnet sneller download?

Greetzz
 
Welke versie van Overnet gebruik je?
Hoeveel downloads heb je en hoeveel bronnen zijn daarvoor?
Wat is de status die linksonder is aagegeven:
Firewalled/Open/Unclear/Reachable/Unreachable?
 
Versie: 0.51

Status: Firewalled

Op dit moment heb ik er 1 aan staan met 7 bronnen (je bedoelt toch de lijst die je krijgt als je op het plusje drukt?)
 
Ja, dat bedoel ik.

De status firewalled is niet goed. Dat kost je downloadsnelheid,

Heb je een router of een software matige firewall draaien?
Zo ja welke?
 
Ik heb onder tussen bij Norton IS Overnet toegevoegt bij programmacontrole WinXp Firewall bij gesteld dus OvernetTCP en OvernetUDP toegevoegt. En nog steeds staat het op Firewalled....
 
Welke router heb je?
Dus je hebt zowel de XP firewall als de NIS firewall draaien?
Heb je XP geupdate met SP2?
 
Een router van Sweex. Ik heb het allebei. Volgens mij heb ik SP2 niet.
 
Je zal in de router zowel je tcp als udp poort moeten openen, beide in combinatie met je interne ip adres.

Welke type Sweex is het?
 
Moest het ff opzoeken maaar ik heb t gevonden...

ADSL Wireless Annex-A
ADSL Modem Router + port 10/100 Switch
 
Als ik het dus goed heb moet er 8 zelf invullen, maar moet wat moet er bij host ip adres steeds staan? Volgens de site 10.0.0.10 of wat er in de balk staat dus 10.0.0.2 ? Bij Overnet staat bij connections options wel andere getallen namelijk 4662 bij TCP en 6364 bij UDP, ik weet niet of dit ook van belang is bij het invullen?

En als dit allemaal ingevuld is, moet overnet dus sneller gaan...
 
Je moet je eigen interne ip adres gebruiken.

Start=>uitvoeren=>command->ipconfig.
Daat zie je onder andere je interne ip adres, die moet je gebruiken om je poorten te openen.

Dat het andere poortnummer zijn maakt niet uit.

Als het goed is ben je na deze aanpassingen Reachable, en zouhet downloaden sneller moeten gaan.
 
Het werkt! Van gemiddeld 15 staat het nu al op 40/50!
Het staat nu op Open ik weet niet of dat beter of slecht is dan Reachable?

Ik heb alles door gevoerd wat er op de lijst stond, alleen is 4771 op de afbeelding TCP en volgens de lijst UDP, ik heb zelf gekozen voor UDP omdat het om een incoming ging.
 
Prima.

OPen is de juiste status, alleen heet het in versie 0.53 en hoger Reachable.
 
Ok, das mooi, is een update van mijn versie ook beter of maakt niet zoveel uit? Of is EDonkey beter? Had het ooit wel gehad maar ED deed het niet. Maar ik denk zelf dat er geen verschil in zit qua snelheid aangezien ze allebei 't zelfde zijn alleen hebben ze verschillende namen: EDonkey/Emule/Overnet enz.

Bedankt. :thumb:
 
Overnet en Edonkey zitten vanaf versie 1.0 ineen.
Je kunt met Overnet alleen of samen met Edonkey connecten.
Als het nu werkt, zou ik maar zo door gaan.:)
 
Nog één laatste vraag en dan hou ik op met zeuren. :D Wat zijn de beste instellingen voor max. download, max upload, line speed down en max connections.

Ik dacht zelf dat overnet op punten werkte. Hoe hoger de upload hoe hoger de download of niet? Op dit moment gaat die regel niet echt op. De upload staat op 10 en de download staat op 30...
 
Je meot een speedtest doen, en dan je settings zo aanpassen:
je max download delen door 8
je max upload delen door 10

Volgens mij werkte versie 0.51 nog niet met een beperking van de download bij een lage upload.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan