sneller uploaden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pierre90

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2007
Ik download sinds kort via een private,
door het open zetten van poorten gaat het downloaden in utorrent eindelijk lekker snel
(toch geeft utorrent aan dat ik achter een firewall zit)
alleen het uploaden gaat heel erg traag (met geluk met 5 kb/s)
toch staat de uploadsnelheid op onbegrensd :confused:

hoe zorg ik dat het uploaden sneller gaat? :(

hoi
Heb je in je firewall utorrent toestemming gegeven?
Hoeveel leechers hangen er aan je torrent?
Vergeet niet dat iedereen die van jouw leechen (downloaden) deze snelheid ook kunnen knijpen met wat voor een reden ook..
Poort open gezet zowel TCP als UDP?

- Bij de opties in mijn firewall (pc tools firewall plus) staat er volledig toegang verlenen bij utorrent,
- Ik heb in mijn router (sitecom wl-153) bij 'port fw.' de poort 1274 open gezet op zowel 'tcp' als 'udp'
- Ook heb ik dezelfde poort open gezet in mijn modem (Zyxell)
- deze poorten heb ik open gezet onder het ip-adres 192.168.0.103
- wanneer ik ip config doe bij commandprompt zegt hij dat ik dit ip gebruik
IPv4-adres = 192.168.0.1,
(alleen moet ik volgens mij kijken naar het IPv6 adres alleen wordt deze niet gegeven)

hoewel bij mijn tcp/ip configuratie staat alles op automatisch, zowel bij ipv4 als bij ipv6

en over de peers, en seeds dit staat bij alle downloads op 50 tot 100, dus genoeg mensen die zouden kunnen oploaden zou ik zeggen.
Ondanks dat alle poorten (naar mijn idee) open staan geeft utorrent wel steeds de melding dat de poorten niet open staan bij de speedguide,

dus wat nu :rolleyes:

Wellicht zitten de firewall en de router elkaar in de weg. Ik gebruik geen firewall, softwarematige welteverstaan, want mijn router heeft een excellente firewall. Met uTorrent maak ik echter wel het volgende mee: de poorttest van uTorrent (Snelheidshulp) geeft aan dat de opengezette poort dicht staat. Dan open ik in de webbrowser m'n router, bevestig de ingestelde poort voor uTorrent, en... daarna geeft de Snelheidshulp aan dat de poort Open staat. Wellicht helpt dit jou ook. Overigens kan ik niet verklaren waaróm ik bij uTorrent soms deze handeling moet uitvoeren. Groeten, Sam

Probeer iig eens een andere wat hogere poort bijv.55555.
0ok in utorrent veranderen.
Kijk eens bij geavanceerde settings in je sitecom wl-153 of daar NAT is aangevinkt..(enable).
Zo nee aanvinken.
Geef ff het type van je zyxell.

Laatst bewerkt:
Nou geen succes, na een tijdje uitproberen was ik zelfs mijn verbinding kwijt en had ik alleen nog maar lokaal bereik :(

Wel weet ik de volgende dingen:
UpNp staat uigeschakeld (zowel in de modem als in de router)
NAT staat ingeschakeld (bij de modem op SUA only en bij de router gewoon op aan)

Door de melding bij utorrent die ik af en toe krijg dat ik achter een NAT filter zit, neem ik aan dat het probleem verholpen is als NAT uit zou staan. Maar helaas! wanneer ik NAT uitschakel ben ik gelijk mijn verbinding kwijt!

Verder heb ik bij utorrent de poort op 55555 gezet en deze poort ook open gezet bij de modem en router, alleen geen vooruitgang :(

het type modem is volgens mij 2602H-61C maar de firmware is bij die zyxell dingen voor de rest toch overal ongeveer hetzelfde.

Volgens mij is het trouwens niet normaal dat ik geen internet heb wanneer ik de NAT filter uitschakel :confused:

Wel staat de firewall in mijn router uitgeschakeld alleen heeft dit geen effect op de snelheden,,,,

misschien nog een idee :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan