En mijn bijdrage:
Dat gelikte uiterlijk van Windows vreet geheugen. Je kunt veel visuele grapjes van Windows achterwege laten en toch een goed uitziend systeem overhouden:
Configuratiescherm - Systeem - Geavanceerd - Prestaties (Instellingen). Haal zoveel mogelijk vinkjes weg waarvan jij denkt dat het niet nodig is. (Op den duur houdt je een soort Windows 2000 over)
Dat wisselbestand (Inderdaad het liefst op een andere fysieke schijf) zou je een vaste grootte moeten geven. Dit voorkomt dat de schijf blijft werken en de groote maar blijft aanpassen. Gebruik een grootte die is afgerond op een veelvoud van 1024.
Je KUNT systeemherstel uitschakelen maar dan kun je je systeem niet terugzetten naar een moment dat het nog goed werkte. Denk daar dus goed over na voordat je dat uitvoert!!!
Kijk regelmatig de opgestarte services en het menu Opstarten na. (Is al genoemd, maar toch) Elke keer als je wat installeert zijn er programma's die daar weer van alles inkwakken.
Naar mijn idee mogen er maar 2 icoontjes te zien zijn naast je klok: virusscanner en firewall. De rest is ballast. Dus weg met het iccontje voor het toetsenbord, het icoontje voor de muis, het icoontje voor de instellingen van je videokaart, het icoontje van je FTPserver, het icoontje voor weet-ik-al-wat....
Gebruik programma's als Ccleaner en\ of EasyCleaner om de boel schoon te houden. (Ook weer niet TE vaak gebruiken)
Ook al genoemd: houdt je computer spy- en adwarevrij.
Bezoek
http://www.antispywareoffensief.nl/ voor professioneel advies.