sneller...

Status
Niet open voor verdere reacties.

GeFORCE123

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2005
Hallo allemaal,
ik zou graag zoveel mogelijk goeie tips verzamelen om mijn pc op topsnelheid te laten werken.
Maar liefst geen afgezaagde tips zoals "processen afsluiten in taakbeheer":p :D
Bedankt!!

Ik denk dat de tips allemaal wel saai zullen klinken :p

PC spyware-vrij houden.
Niet een te zware firewall en virusscanner.
Regelmatig defragmenteren.
Clean Up downloaden om pc na surfen schoon te maken.

Ach Geforce123, jij vraagt om een wondermiddel maar volgens mij hebben we nu de meeste wel gehad.
Je begrijpt dat ik zeeeeeeer geinteresseerd mee blijf kijken ;)

Weet je wanneer mijn pc het snelst is? Als Windows er net op zit. Razendsnel bladeren en razendsnel surfen.
En dan begin je zelf de rommel er op te zetten.

p.s. Als je die CleanUp nog niet hebt is het wel degelijk een aanrader!

1. zet het automatisch indexeren voor snelzoek uit
2. als je office hebt geïnstalleerd, schakel dan de office toolbar uit. dit heeft enorm veel impact op je pc.
3. als je een tweede fysieke harde schijf hebt (dus niet een tweede partitie ! ! !), plaats hier dan je virtuele geheugen op.
4. als je zware programma's draait, meer geheugen plaatsen

Mijn bijdrage is heel nihil.

Hieronder een opsomming van snel naar langzaam v.w.b. het geheugen medium:

Registers(snelle geheugens) in een CPU, cache, Ram en de HD.

Dat laatste (de hardeschijf) is het traagste (extern)geheugen medium van elke computer en daar moet je wat aan doen, je zou dus over een hele snelle HD moeten beschikken. Al heb je een 3Ghz pc met een hoge RAM capaciteit, dan zul je pc nog niet sneller gaan werken wanneer je HD een te lage RPM hebt.

Maar dit wist je natuurlijk ook al.

Dennis.

Geplaatst door silkcom
3. als je een tweede fysieke harde schijf hebt (dus niet een tweede partitie ! ! !), plaats hier dan je virtuele geheugen op.

Hmm, dan had ik hier even een vraagje over, moet het dus dan op de schijf waar Windows NIET op zit? Maakt het dan verder niet uit dat er een boel programma's op staan?

Mijn bijdrage is: Game XP

The main features of the program are:

* Game XP has been designed to speed up your computer by optimizing system settings in the most efficient way to allow for maximum gaming experience.
* Makes games to run faster and boosts overall performance of your computer.
* Optimizes your 3D card performance for maximum gaming experience and much more...
* No installation or modification needs to be made to your hardware.
* If system analysis of Game XP match your computer then simply press the "Go to Warp Speed" button.
* It does not need any DLL or another file(s). It is just a single "EXE" file: GameXP.exe
* Easy to use interface.
* No installation necessary.
* No experience or computer skills necessary!

# System Requirements Windows 98/ME/2000/2003/XP
# 64MB of RAM (128MB recommended)
# DirectX® 7.0 or later
# DirectX® 7.0 compatible graphics adapter that has minimum 32MB of memory and is fully DirectX®7.0 compliant

Wat het doet is een paar registerwijzigingen aanbrengen en services afsluiten. Het kan wel betekenen dat alles er anders uit gaat zien, misschien wel Classic Windows style, maar zo spaar je wel resources. Klik op 'Warp Speed' om de veranderingen aan te brengen. Er is ook gewoon een mogelijkheid om terug te gaan naar de originele staat, indien de aanpassingen niet bevallen.

Succes!

(oh en maak voor de zekerheid nog even een Systeemherstelpunt aan, ik zeg niet dat dit stukje software niet te vertrouwen is, maar wees altijd voorbereid)

:cool:

het lijkt maar saai maar toch eerst alle
programma die mee opstarten en eigelijk niet nodig zijn uitklikken

uitvoeren-msconfig-opstarten

http://www.sysinfo.org/startuplist.php
om te kijken of ze wel echt nodig zijn ,of ooorspong althans

Alweer een minimale bijdrage van mij:

* No installation or modification needs to be made to your hardware.
Toch blijft een snelle HD een noodzaak.

Virtueel geheugen is voor 'minderbedeelden' (net als DoubleSpace destijds) bedoeld. Een virtueel geheugen maakt nog steeds gebruik van het traagste element in een computer en dat is de HD(natuurlijk heb ik hier het medium diskette buiten beschouwing gelaten). In feite moet juist zo weinig mogelijk v.h. virtueelgeheugen gebruikt worden gemaakt. Hierdoor vermijd je de swaps, want swaps gaat altijd ten koste van de cpu-time. en gaat het systeem daardoor alleen maar trager werken.

Dennis.

En mijn bijdrage:

Dat gelikte uiterlijk van Windows vreet geheugen. Je kunt veel visuele grapjes van Windows achterwege laten en toch een goed uitziend systeem overhouden:

Configuratiescherm - Systeem - Geavanceerd - Prestaties (Instellingen). Haal zoveel mogelijk vinkjes weg waarvan jij denkt dat het niet nodig is. (Op den duur houdt je een soort Windows 2000 over)

Dat wisselbestand (Inderdaad het liefst op een andere fysieke schijf) zou je een vaste grootte moeten geven. Dit voorkomt dat de schijf blijft werken en de groote maar blijft aanpassen. Gebruik een grootte die is afgerond op een veelvoud van 1024.

Je KUNT systeemherstel uitschakelen maar dan kun je je systeem niet terugzetten naar een moment dat het nog goed werkte. Denk daar dus goed over na voordat je dat uitvoert!!!

Kijk regelmatig de opgestarte services en het menu Opstarten na. (Is al genoemd, maar toch) Elke keer als je wat installeert zijn er programma's die daar weer van alles inkwakken.

Naar mijn idee mogen er maar 2 icoontjes te zien zijn naast je klok: virusscanner en firewall. De rest is ballast. Dus weg met het iccontje voor het toetsenbord, het icoontje voor de muis, het icoontje voor de instellingen van je videokaart, het icoontje van je FTPserver, het icoontje voor weet-ik-al-wat....

Gebruik programma's als Ccleaner en\ of EasyCleaner om de boel schoon te houden. (Ook weer niet TE vaak gebruiken)

Ook al genoemd: houdt je computer spy- en adwarevrij.
Bezoek http://www.antispywareoffensief.nl/ voor professioneel advies.

hoi geforce wat je ook kunt doen dat is rechtsklikken op deze computer en dan de optie eigenschappen.klik dan op tabblad geavanceerd. Klik dan op instellingen van prestaties. Pak dan tabblad visuele effecten en vink dan de optie beste prestatie aan. Je zult zien dat het zaakje veel sneller gaat.
bij mij ging dat heel goed.

succes ermee.

gr Mario

ps:laat 's wat horen of het bij jouw ook werkt.

Gatsie, zit je meteen weer met die ****terige Windows 98 look :p
Ik dacht dat ik alles wel kon missen wat daar stond maar blijkbaar de belangrijkste over het hoofd gezien.
Het oog wil ook wat
;)

ik schreef dus t r u t t e r i g e :)

elisa????

Sorry maar dat werkt in Xp pro natuurlijk. Vergeten bij te zeggen.

gr..

Geplaatst door Elisa
Gatsie, zit je meteen weer met die ****terige Windows 98 look :p
Het oog wil ook wat
;)

)
Inderdaad, en volgens mij heb je qua "look" met de volgende instellingen meer dan voldoende opties aangevinkt om prettig met je systeem te werken:

Zelf heb ik alleen aangevinkt:
"De inhoud van vensters tijdens het slepen weergeven" (Eigenlijk niet nodig; wel mooi)
"Doorzichtig selectiekader weergeven" (Ook niet nodig)
"Schaduw onder menu weergeven" (Tja, wel mooi....)
"Schaduw onder muisaanwijzer weergeven" (Ook mooi..)
"Veel voorkomende taken voor mappen weergeven" (Gebruik het zelf eigenlijk nooit maar het ziet er wel gelikt uit)
"Visuele stijlen op vensters en knoppen toepassen" (Deze optie geeft die smeuïge "look" van Windows XP)

Ja ik heb Xp pro. Er zullen ongetwijfeld heel veel mensen plezier van hebben. Wat een onzin ik allemaal zag staan. Dat wilde ik best kwijt. Schaduwtje zus, dingetje zo. Maar niet dat gestroomlijnde ;)

Hoi Elisa,
tja dat is een kwestie van smaak. Eerst ging het mij om het uiterlijk maar ben nou meer verslaafd aan snelheid.
Bedankt voor je reactie!!!

gr Mario

Laatst bewerkt:
Sidi, je zei het zelfs meerdere keren......mooi, wel mooi, mooi :D
Ik doe niets voor de snelheid heb ik besloten. Het leven is al snel genoeg. :mad:

dag allemaaaaal:D hier ben ik weer,
ja inderdaad, het aanvinvken van beste prestaties helpt wel, maar geeft je weer het gevoel van op de pc van je oma te werken met die 98-look. Wat je wel kan doen is op het bureaublad op eigenschappen klikken, en dan bij vormgeving op XP-stijl zetten. Zo werken de beste prestaties nog steeds, maar heb je een mooie look!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan