snellere internet, tragere pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tweetygrunn

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2006
Sinds gisteren ben ik van KPN overgestapt naar Ziggo. Dit vanwege de tientalle problemen die ik met KPN steeds had.

bij KPN had ik een download snelheid van 16 mb maar vaak kon ik net rond de 9 mb halen, nu heb ik bij Ziggo een downloadsnelheid van 40 mb. Heel netjes zou je denken maar het gekke is mijn pc is veel trager op internet dan met die 9 mb van KPN. Alle instellingen staan goed. De pc die zo traag nu is heeft een lan aansluiting. Dus zou je denken dan moet het sneller gaan. Maar het vreemde is de laptop die wireless met Ziggo verbonden is blijkt een stuk sneller te zijn. De vaste pc is net een jaar oud, draait op windows 7, is up to date en netjes opgeruimd met behulp van CCleaner. Maar heb nu toch een vermoeden dat het toch in die vast pc moet zitten dat het internet nu veel trager werkt terwijl de download snelheid goed is wat binnen komt. Is gemeten met speedtest op die vaste pc. Eerlijk gezegd weet ik niet meer waar ik het probleem moet zoeken nu. Iemand nog een idee???

Zowel internet explore 9 als google chrome reageren heel traag. flashplayer is up to date, chrome is up to date

Stond niet veel in want die had ik aan het begin van de avond net leeg gemaakt. Maar helpt ook niks. Vind het maar een vreemd iets. Download snelheid goed maar internet reageert heel traag. Van ziggo kreeg ik het advies om de kanaal in de modem aan te passen en heb verschillende kanalen geprobeert maar er veranderd niks. En dan krijg je als antwoord van Ziggo dan is uw pc waarschijnlijk verouderd. Ja ja, net een jaar oud, alle drivers up to date. software hou ik up to date, ruim hem regelmatig op. Ik ga morgen maar eens naar de pc winkel en mogen die eens kijken of ze iets kunnen vinden.

Ik heb nog aansluiting van KPN tot de 29e en zogauw ik die kabel erin doe word de pc weer een stuk sneller. Kan het probleem ook nog in AVG te zoeken zijn?

als avg onder beide abbo's draait dan kan avg de oorzaak m.i. niet zijn.

Hallo Tweetygrunn,

Dat ziet er uit als een vreemd probleem.
Omdat ik denk dat je bedoelde het surfen van websites was mijn eerste idee iets met de DNS.
Zou je bijvoorbeeld na een tijdje surfen op het internet de websites steeds moeilijker kunnen laden dan kun je vaak oplossen door je DNS cache leeg te maken door in de DOS prompt ipconfig /flushdns te tiepen.
En als het de hele tijd zo is dan zou je de DNS servers handmatig bij je lan verbinding kunnen instellen zo dat er dan rechtstreeks op internet naar de jou ingestelde DNS servers word gezocht en niet naar die in de router waar de DNS servers staan die je van de provider krijg toegewezen.

Alleen kan ik dat niet helemaal goed volgen met dat je op de laptop dan wel een goede snelheid met het surfen zou hebben, en ga dan eigenlijk een beetje aan de netwerkkaart instelling denken.
Bij de lan verbinding opties staat bij de naam van de netwerkkaart een knop configureren en onder het tabblad geavanceerd de optie Speed & Duplex dat zou bij de vaste pc en de laptop alle twee op Auto-negotiation moeten staan.
Of bij alle twee de netwerkkaarten in de computers bijvoorbeeld op 100 Mbps Full Duplex.
Meschien dat het helpt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan