Snellere processor, en dan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

PaulE

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2002
Ik wil graag mijn Asus P4BGL-VM moederbord voorzien van een snellere processor (videobewerking). Ik heb nu een Celeron 1700 en ik wil naar een Pentium P4 2.4GHz met 400MHz FSB. Volgens de Asus-gegevens kan dit zonder bios-flash.
Zover alles goed, maar hoe gaat het verder? Ik heb nog nooit een CPU-upgrade gedaan. Is het voldoende om de CPU erin te pluggen de cooler te monteren en dan XP gewoon weer opnieuw te starten. Of moet ik de biossettings aanpassen en XP opnieuw installeren? Kortom, hoe moet ik stap voor stap te werk gaan?

je moet de andere processor eruit halen deze erin, koeler erop, klaar :)

Cooler eraf (met de haakjes). Wel niet teveel kracht erop zetten, soms kleeft het warmtegeleidend padje nogal hard aan de CPU waardoor deze uit z'n socket gerukt wordt. Maar normaal gezien moet het gewoon gaan. Als de koeler eraf is, haal je de CPU uit z'n socket door de hendel omhoog te drukken. Haal nu dat warmtegeleidende pad van de koeler (is niet herbruikbaar). Leg de nieuwe CPU in het socket (wel even letten op het gouden pijltje, zodat ie er juist in ligt), kijk of hij nergens uitsteekt, zonee duw je de hendel naar beneden. Nu smeer je een 3-tal rijstkorreltjes koelpasta op de CPU, en die smeer je uit. Cooler erop, vastmaken en klaar.

Geplaatst door Steve
Cooler eraf (met de haakjes). Wel niet teveel kracht erop zetten, soms kleeft het warmtegeleidend padje nogal hard aan de CPU waardoor deze uit z'n socket gerukt wordt. Maar normaal gezien moet het gewoon gaan. Als de koeler eraf is, haal je de CPU uit z'n socket door de hendel omhoog te drukken. Haal nu dat warmtegeleidende pad van de koeler (is niet herbruikbaar). Leg de nieuwe CPU in het socket (wel even letten op het gouden pijltje, zodat ie er juist in ligt), kijk of hij nergens uitsteekt, zonee duw je de hendel naar beneden. Nu smeer je een 3-tal rijstkorreltjes koelpasta op de CPU, en die smeer je uit. Cooler erop, vastmaken en klaar.

Hee, steve moet er op een pentium koelpasta? nooit geweten, je moet wel met dat spul uitkijken is heel erg vergiftig en bijtend geloof ik

Tuurlijk moet dat, waarom niet? En een koelpasta is niet bijtend.. Giftig wel, maar ik denk niet dat iemand het in z'n hoofd haalt om er van te proeven.

Ja als het op je hand zit:D maar ik heb het nog niet gebruikt bij mijn pentium, en hij is ook nog es overclockt

Nee, het is echt niet bijtend of giftig.

En als je het niet gebruikt hebt bij je Pentium zou je dat best doen, de warmtegeleiding neemt echt een stuk af.

Geplaatst door toetje33
Ja als het op je hand zit:D maar ik heb het nog niet gebruikt bij mijn pentium, en hij is ook nog es overclockt

Misschien heb jij een soort stikkertje erop wat geleid.

Bedankt voor de info! Lijkt me eenvoudiger dan ik dacht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan