Snelmenu gebruiken in popup formulier met SelectieFilter

Status
Niet open voor verdere reacties.

theet

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2007
Ik heb twee vragen:

1) in een access bestand heb ik alle formulieren als popup ingesteld, daarbij
is het Access "programma" met menu's geminimaliseerd. Nu kan ik het
snelmenu/menu's in het formulier niet gebruiken.

Weet iemand hoe ik dit in kan stellen, zodat ik toch bijvoorbeeld het
FormulierFilter en SelectieFilter kan gebruiken?

Het liefst zou ik deze knoppen toe willen voegen aan het formulier, daarvoor heb
ik gekeken in Visual Basic.

2) Bij FormulierFilter toepassen heb je de code:

On Error GoTo Err_Knop_12087_Click

DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acRecordsMenu, 2, , acMenuVer70

Welke code kun je gebruiken voor het SelectieFilter?

volgens mij heb je in de eigenschappen van je pop-up's ook de keuze om bepaalde menu's uit en in te schakelen. ook heb je de optie om het filter toe te staan. standaard staat deze op "uitgeschakeld".

volgens mij heb je in de eigenschappen van je pop-up's ook de keuze om bepaalde menu's uit en in te schakelen. ook heb je de optie om het filter toe te staan. standaard staat deze op "uitgeschakeld".

Ik heb het "Filter toestaan" op Ja staan binnen Eigenschappen.
Binnen Eigenschappen kun je ook Menubalk en Werkbalk "activeren" ofzo, hoe kun je dit instellen?

Ik wil graag met een knop op het formulier (of knoppenbalk los van het formulier) het selectiefilter en formulier filter kunnen gebruiken/toepassen

Laatst bewerkt:
als je een knop maakt op je formulier moet je kiezen onder "formulier" voor de optie formulierfilter toepassen. volgens mij krijg je dan een pop-up met een filter toepassing.

als je een tabelvorm formulier maakt staat er standaard onderin het formulier een filter.

als je een knop maakt op je formulier moet je kiezen onder "formulier" voor de optie formulierfilter toepassen. volgens mij krijg je dan een pop-up met een filter toepassing.

Dit heb ik gedaan, dan gaat hij het filter toepassen op het formulier.
Echter, ik wil eerst aangeven wat ik wil filteren, normaal doe je dit met het SelectieFilter.
Hier kan ik geen code voor vinden in Visual Basic...

Voor het toepassen van het formulierfilter hebben ze in de wizard een knop opgenomen die de code weergeeft:

"DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acRecordsMenu, 2, , acMenuVer70"

Maar voor het SelectieFilter niet, weet jij hoe ik dit vinden en kan toepassen op een knop?

Laatst bewerkt:
als je een realtime filter wilt hebben ( dus na het wijzigen van het woord dat je wilt filteren ), zou ik het niet zo snel weten.

alternatief:

maak een formulier met een tekstvak. in dit tekstvak vul je het filterwoord in.
met behulp van een query kun je de gegevens opvragen... of met behulp van een filter.

wat voor soort formulier is het eigenlijk?? een kolomformulier?? tabelformulier??
misschien dat er dan een andere mogelijkheid is.

als je een realtime filter wilt hebben ( dus na het wijzigen van het woord dat je wilt filteren ), zou ik het niet zo snel weten.

alternatief:

maak een formulier met een tekstvak. in dit tekstvak vul je het filterwoord in.
met behulp van een query kun je de gegevens opvragen... of met behulp van een filter.

wat voor soort formulier is het eigenlijk?? een kolomformulier?? tabelformulier??
misschien dat er dan een andere mogelijkheid is.

Het is een formulier waar je gegevens in kunt voeren die in de tabel verwerkt worden.
Normaal, wanneer je geen popup schermen gebruikt, kun je gebruik maken van rechter muisknop of menubalk erboven en het SelectieFilter en formulier filter gebruiken.

Deze twee filters wil ik toepassen op het formulier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan