Snelstart iconen zijn steeds weg na het opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat heb ik gedaan en de nieuwe gebruiker heeft die problemen niet.

Maar dan heb ik weer nieuwe vragen, want hoe zet ik dan alles over zodat de nieuwe gebruiker weer bij alle bestanden en outlook kan?

En moet dan de oude gebruiker verwijdert worden.

Ik ben alleen bediener dus beheerder.

Om lang en kort te gaan hoe moet ik alles weer voor mij oproepbaar instellen?

Als je me wilt helpen graag wat uitvoering want ik ben geen kei, maar een handige beginner.
NB Ik kan ook geskyped worden.
Alvast met heel veel dank.

BIJ DEZE

Na het opstarten zijn steeds mijn snelstart iconen verdwenen (direct rechts naast "start")

Deze krijg ik weer terug door via eigenschappen het vinkje bij "werkbalk snelstarten weergeven" weer te plaatsen

Ook de iconen/pictogrammen op het buroblad gaan steeds door de war na het opstarten.

Diverse virusscanners al gedaan, niets gevonden.

Ik krijg de indruk dat ik een regclean heb gedaan die wat heeft verwijderd uit het register.
Ook systeemherstel doet niets, omdat ik niet terug kan naar een eerdere datum.

Zelf denk ik aan reparatie dmv de win CD, maar ben ik dan mijn bestanden kwijt?

Of weet iemand een andere oplossing??
Waar staan de besturing/bediening van deze iconen in het register??

Als je harde schijf in drie partieties is verdeelt dan zorg je dat alles wat je wilt bewaren op een ander komt te staan dan dat xp is geinstaleerd als je dan de herstel cd gebruikt zul je wel de vraag krijgen welke partitie je wilt formateren nou kies dan niet degene waar je alle bestanden op hebt staan dan moet het goed komen denk ik.

Ik heb je twee topic's samengevoegd. Past prima bij elkaar, want het gaat nog steeds over hetzelfde.

Ik ben ontzettend blij voor de hulp maarrrrrrrrrrrrrrrrrr.....

zoals eerder geschreven, ik heb drie CD's bij mijn laptop gekregen, ik heb dus GEEN specifieke WIN CD.
Alles staat op die drie cd's en daar kwam als boodschap bij het starten van de eerste dat alles op mijn harde schijf zou worden gewist.

Eerder is aangegeven door ELLASAR als ik die gebruik ben ik ALLES kwijt.

Dus wie het weet mag het zeggen...........

Zoals gezegd ik ben blij met de hulp, daarom vraag ik dat ook op dit forum, maar lees even de achterliggende opmerkingen, anders moet ik steeds hetzelfde vertellen.

Sorry voor mijn opmerkingen, nogmaals ik ben dankbaar voor jullie hulp

Als je harde schijf in drie partieties is verdeelt dan zorg je dat alles wat je wilt bewaren op een ander komt te staan dan dat xp is geinstaleerd als je dan de herstel cd gebruikt zul je wel de vraag krijgen welke partitie je wilt formateren nou kies dan niet degene waar je alle bestanden op hebt staan dan moet het goed komen denk ik.

Nu ken ik de toshiba recovery cd niet maar mijn ervaring is met dat soort ondingen dat ze niet vragen naar een partitie, maar alles verwijderen en opnieuw opbouwen.

@Ria
het overzetten heeft Microsoft netjes beschreven in onderstaand artikel.

http://support.microsoft.com/kb/811151/nl

tip 1/
je hebt in dat artikel 3 accounts nodig.
1 Je oude (corrupte) account
2 Je nieuwe (goede) account
3 een account waarmee werkt tijdens het overzetten

tip 2.
Verwijder het oude account pas als alles werkt in je nieuwe account

Laatst bewerkt:
Hopelijk heeft het advies van Ellasar geholpen, zo niet, dan zou ik terug naar het begin willen gaan. Je eerste vraag ging over iconen in het Snelstart-menu die na elke reboot waren verdwenen. Je zegt erbij: die iconen naast de klok. Dat zijn bijvoorbeeld deze:

Systray.jpg

Dit is niet het Snelstart-menu, dit is het Systeemvak van de Taakbalk.

De iconen in het Snelstartmenu, die je kunt instellen door een vinkje aan te klikken in Eigenschappen van Startmenu (zoals je zegt) staan uiterst links in de Taakbalk:

Snelstart.jpg

Mocht je nu toch nog verder willen met de probleemoplossing, wil je dan precies aangeven om welke iconen het gaat?
Vooor alle duidelijkheid herhaal ik: rechts in Taakbalk bevindt zich het Systeemvak, uiterst links heeft de Taakbalk een Snelstart-menu. Om welke gaat het nu bij jou?

Zou je ook met Windows Verkenner de inhoud van die drie recovery-CD's willen bekijken en vooral of je een map:" i386 "in een van de CD's ziet?

.

Laatst bewerkt:
Dank Boeing, volgens mij had ik vermeld de iconen naast "start" dus het snelstartmenu.

Het zijn dus de snelstarticonen.

Ik ga kijken op de drie cd's.

Ben zo terug

Van Ellasar heeft niet geholpen, kwam er niet uit.

Windows instructie vind ik verwarrend.

Laatst bewerkt:
Leg de CD waar i386 op staat in de lade (annuleer als de CD zelf wil opstarten).
Ga dan via Start naar Uitvoeren. In het venster type je: sfc /scannow . let op de spatie tussen c en /. Klik OK.
Als het lukt gaat Windows XP nu alle systeembestanden controleren en zo nodig repareren of vervangen.
Er verschijnt een venster met voortgangsbalkje op je beeldscherm.
Soms heeft Windows XP de CD nodig waar de originele systeembestanden op staan. En wel in de map i386.
Als de controle vraagt om de installatie CD van Windows XP, klik dan Opnieuw (of OK, dat ben ik even kwijt).
Ik hoop dat het lukt. Zo niet, dan proberen we een omweg.

Laatst bewerkt:
Boeing, gedraaid zoals je zei.

Geen opmerkingen, aanpassingen.

De balk helemaal vol, dus alles goed?

Lijkt er op. Haal alles er uit, beeindig eventuele programma's en herstart de PC.
Als je weer "terug" bent, ga dan met de muis op een lege plek in de Taakbalk staan, rechtsklik, naar Werkbalken en een vinkje voor Snel starten. Opgelost?

Laatst bewerkt:
Hallo Boeing, dat laatste wat je zei, is dat hetzelfde als via eigenschappen het vinkje weer zetten?

De klacht blijft dan, de iconen verdwijnen na het opstarten en komen terug op jouw laatste advies en ook door het vinkje weer zetten via eigenschappen.

Weet je nog verder wat?

Dank, Ria.

De instructie om het profiel te kopieren even omgezet in mijn eigen woorden.

Op zich wel logisch dat scannow niet werkt. Systeem bestanden lijken mij wel goed anders zou het andere account ook problemen hebben. Dus lijkt het eerder een profiel probleempje.

De moeilijke instructies even wat anders gezegt.

Je hebt nu waarschijnlijk al 2 accounts op je machine.
Je "Probleem" account en het account wat ik je in mijn eerdere post vroeg aan te maken die dus wel goed werkt.
Maak nu nog 1 account aan (een beheerders account) en log als die gebruiker in.

Voor het gemak en om verwarring te voorkomen noem ik de accounts die je hebt "Fout account" (Je oude "stukke" account) , "Goed account" (je toekomstige account), "Repareer account" (account om de boel mee te herstellen).

Je logt dus in als "Repareer account"

1. Open de verkenner
2. Ga in de verkenner naar "Extra - Mapopties - Weergave"
3. Controleer of "Verborgen bestanden en mappen weergeven" aangevinkt staat in het lijstje wat je dan ziet
4 Controleer in dat zelfde lijstje of "Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen" uit gevinkt staat en klik dan op OK.

5. Ga naar de map C:\Documents and Settings\'Fout account'
6. Selecteer alles wat je ziet behalve de bestanden
  • Ntuser.dat
  • Ntuser.dat.log
  • Ntuser.ini
7. kopieer alles naar de map C:\Documents and Settings\'Goed account'
8. bij de vraag of er overschreven mag worden kies je voor "Ja"

als dat gereed is start je opnieuw op en log je in onder "Goed account" en kijk of alles werkt. zo ja: verwijder dan het "Repareer account" en over een maand je "foute account"

Als niet alles werkt geef hier dan even aan wat er niet goed gaat dan gaan we daar aan werken

Laatst bewerkt:
Ik hoop dat Ellasar advies het probleem oplost voor je.
Mocht dat onverhoopt niet zo zijn, kijk dan even naar het volgende.

We gaan weer terug naar dat programma van Lange Pier uit het begin.
Omdat je toen wat in verwarring raakte hierbij een plaatje van het programma.

TaskbarTool.jpg

Dit programma kan een aantal registerproblemen oplossen.
Het Snelstartvak heet hierin Quick Launch Bar.
Als je het venster daaronder openklapt, kun je klikken op een aantal regels.
Klik op de regel: Set Quick Launch as Default, en klik daarna op de knop: Apply.
Die knop Apply staat dan naast die geselecteerde regel.
Sluit dat programma af en herstart je PC. Nu opgelost?

NB: nu we die map i386 te pakken hebben, kunnen we als dat ooit nodig is, toch de installatie van Windows inzetten.

Laatst bewerkt:
Probeer anders eerst de tool van lange_pier, scheelt een kopieer slag

Misschien overbodig, maar als je die regel die ik noemde hebt geselecteerd,
dan ziet het venster van het programma er zo uit:

TaskbarTool_B.jpg

Bij mij is het woord Apply inactief, maar ik heb de functie al, vandaar.

Dan kun je deze optie nemen, die doet het ook, Save Quick Launch Sort Order.
Maar misschien is de iconcache te klein, kun je dat probleem ook krijgen.

Lange Pier's tweede advies:

TaskbarTool_C.jpg

Als je op "Go to folder" klikt, krijg je het hier onder staande beeld. Rechtsklik op een naam achter een icoon, kies Naam wijzigen en zet de nummers voor in de namen, dusdanig dat ze in de volgorde zullen verschijnen die jij wilt.
Wist je overigens dat je door te rechtsklikken met de muis in een leeg stuk van de Taakbalk, kan kiezen voor Taakbalk vergrendelen of niet (met een vinkje zetten).?
De grens van het vak Snelstarten kun je nu met de muis naar rechts trekken en worden "vescholen" iconen zichtbaar. Als je maar een paar iconen zichtbaar wilt laten (de rest kun je dan bereiken door op de twee vleugeltjes rechts van het vak te klikken) schuif dan die grens van het vak zo ver mogelijk naar links en vink weer aan Taakbalk vergrendelen.

Bijlagen

• TaskbarTool_D.jpg
    TaskbarTool_D.jpg
    71,5 KB · Weergaven: 46
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan