Snelstart menu naar links plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JosD

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2006
Berichten
33
Ik ben sinds kort overgestapt naar Vista en krijg het niet voor elkaar om het snelstartmenu aan de linkerkant op de taakbalk te krijgen (zoals bij XP). Links op de taakbalk komen nu de 'iconen' van de openstaande applicaties.

Ik wil dus graag helemaal links het snelstartmenu, rechts daarvan de openstaande applicatie icons en helemaal rechts de system tray.

Ik heb geprobeert het snelstartmenu te verslepen, maar ik krijg hem niet voorbij de applicatieicons. De taakbalk is ontgerendeld. Wie kan mij vertellen hoe ik dit voor elkaar krijg?

Alvast bedankt,
Jos
 
ik heb het ook geprobeert maar ik denk niet dat het mogenlijk is dat je het voorbij de icoontjes krijgt:confused:
ik weet niet of dat echter wel in xp mogenlijk was
 
Onder XP heb ik het nooit geprobeerd omdat het daar al goed stond. De grap is dat ik op alle Vista voorbeelden op het internet, het QuickLaunch menu gewoon aan de linkerkant op de taakbalk zie liggen. Het is dus wel mogelijk, maar waarom bij mij (en blijkbaar bij jou ook) de QuickLaunch in het midden ligt, is voor mij een raadsel.
 
Onder XP heb ik het nooit geprobeerd omdat het daar al goed stond. De grap is dat ik op alle Vista voorbeelden op het internet, het QuickLaunch menu gewoon aan de linkerkant op de taakbalk zie liggen. Het is dus wel mogelijk, maar waarom bij mij (en blijkbaar bij jou ook) de QuickLaunch in het midden ligt, is voor mij een raadsel.

kan je me eens een screenshot geven met hoe het er bij jou uitziet want blijkbaar nogal raar...

Ooh aan de linkerkant :p
SORRY!
Ik had gelezen rechts :eek:
Ja kan je me dan toch eens een screenshot geven(bij staat dat toch ook perfect links naast start ;)
 
wel, en dat kan je niet verplaatsen?
wet gebeurt der dan wanneer je het doet?
 
Ik kan met het drag-lijntje naar links slepen, maar dan wordt de ruimte voor de applicatie icons alleen maar kleiner, tot het minimum bereikt is en ik niet verder kan slepen. Draggen door in het QuickLaunch gebied te klikken, levert niets op. Ook geprobeerd om QuickLaunch even uit en aan te zetten, geen effect. Zoeken op internet, geen info.

Ik vraag me af of het een registry settng is (de positie van het QLmenu)
 
kan je dan misschien ook een screenshot tonen hoe het eruit zag wanneer je de snelstart bar hebt verplaatst?
Misschien kan je dat aanpassen in het register maar ik zou niet weten waar...

Je kan ook systeemherstel proberen naar een datum wanneer dit nog wel ok was
 
Dan ziet het er zo uit:

Naamloos.jpg

Het is al zo vanaf dat ik hem heb, dus systeemherstel is geen optie
 
dus hij was al zo vanaf je hem geinstalleerd had?
raar :confused:

normaal kan je de snelstart bar toch slepen over de applicaties die open staan?
lukt dat niet?
 
Hééé', wél gelukt!! Omdat jij zei dat het wel moest kunnen, toch maar eens tig keer geprobeerd. Het is een kwesie van ver genoeg door naar links slepen. Bedankt voor je hulp.

Mijn wereld is weer wat meer zoals hij was (al zal ik nog vaak naar XP terug verlangen, maar ja, PC van het werk hè, een gegeven paard...)
 
goed dat het gelukt is :thumb:
heb je het al op opgelost geplaatst?

jah aan dat verslepen kon ik niet veel helpen hé maar ik had het daarstraks ook even geprobeerd maar om alles terug te krijgen had ik toch ook even moeite :p

Wel ik wou in het begin ook terug naar XP maar nu ik Vista goed getweakt heb enzo blijf ik toch bij vista door de mooiere interface enzo.

SP1 installeren kan al veel helpen bij sommigen ;)
 
rechts benenden in de hoek kan je op opgelost klikken :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan