Snelste PCI videokaart ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter XBOX
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

XBOX

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2002
Mijn GeForce 2 tje vind ik te lang zaam.
Dus ben ik op zoek naar een snellere PCI videokaart.
Dacht zelf aan een Hercules 9000 PCI of een GeForce 4 MX 420 PCI . Maar welke is sneller ??:confused:
Veel winst heb ik denk ik niet met een snellere PCI kaart. Maar deze kunnen wel overweg met Direct X 8.1

Laatst bewerkt:
De radeon 9000 is sneller.

Maar wil je niet liever even sparen voor een mobo wat AGP ondersteunt + nieuwe cpu en ram? Want zo schiet het ook niet echt op.

Geplaatst door XBOX
Mijn GeForce 2 tje vind ik te lang zaam.
Dus ben ik op zoek naar een snellere PCI videokaart.
Dacht zelf aan een Hercules 9000 PCI of een GeForce 4 MX 420 PCI . Maar welke is sneller ??:confused:
Veel winst heb ik denk ik niet met een snellere PCI kaart. Maar deze kunnen wel overweg met Direct X 8.1
De G4Mx 420 heeft Sdram geheugen, en ik denk dat er iv.t. je huidige G2 weinig eer te behalen valt.
Daarbij stel je dat ze overweg kunnen met dx 8.1; dit kan best zijn, wel compatibel, maar niet compliant (dus net zoals je huidige G2). Correct me if'I'm wrong...
De hercules 9000 is i.d.d. sneller, maar ik ben het er dus zeker ook mee ens dat een dergelijke upgrade weinig resultaat biedt en dat je dus beter kan sparen voor een modernere basis.

De radeon 9000 is wel DX 8.1 compliant. Er gingen eerst zelfs geruchten dat het een DX 9 kaart zou worden, maar het is bij 8.1 gebleven.

Ik wil er uit halen wat er in zit.:D
Upgrade cpu pad van powerleap er op.
En dan zit ik op 1.3 GHz i.p.v. 667 MHz.

PCI kaart die DirectX 9.0 ondersteund zal nog wel ff duren.
De Radeon 9000 kan idd over weg met 8.1 volgens de website van hercules.
Kaartje is wel duur: € 145,- wel 64 DDR met DVI en tv-out. Met Power DVD XP.

Sparen wil niet echt lukken van daar.
Een XBOX is ook een dure hobby.
Al die spellen............:(

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan