• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Sneltoets F5 of Ctrl + G

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Archipel

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2015
Open a.u.b. het excel-bestandje. Ik weet nog niet hoe ik hier mee om moet gaan. Ik heb de uitleg, ook via AI, maar het is mij niet duidelijk. Wanneer ik het document heb opgeslagen zijn de instellingen binnen F5 weer verdwenen. Hoe werkt dit?

Graag wat uitleg a.u.b., liefst via wat voorbeelden.

M.v.g. A

Bijlagen

Als het om het gebied A1:F15 gaat zou je deze een naam kunnen geven.
wet niet wat je precies wilt zien als het gebied is geselecteerd.

Control+* (control+shift+8) selecteert ook het huidige gebied.

Met Ctrl+G, Speciaal, "Huidig gebied" wordt het gebied met de actieve cel in zijn geheel geselecteerd.
En dat blijft gewoon werken in ieder document. Als de cursor in een lege cel staat waaromheen geen gevulde cellen bestaan dan gebeurt er niets. Is dat je probleem misschien?

Mijn bedoeling is om in een groot document snel naar een plek te gaan waar ik info kan lezen. Of kan dit niet via F5

De slimmen mensen bij Microsoft hebben daar vba voor uitgevonden.
Bestand eerst opslaan als xlsm en dan het nieuwe bestand openen.

of plaats een relevant voorbeeld.

Bijlagen

Ik las die vraag helemaal anders, en is daarnet ook door TS bevestigd. De kans is waarschijnlijk groot dat het bestand meerdere werkbladen bevat, en als van elke willekeurige plaats meteen hiernaartoe moet kunnen gesprongen worden, dan sta je daar met die opdrachtknop...
Een macro gekoppeld aan een sneltoets zal dan beter tegemoet komen aan de wens; die moet dan maar één instructie bevatten:
Code:
Application.Goto Sheets("Blad1").Cells(1, 1)

Nu mét voorbeeldje erbij. Om uitgebreider te kunnen testen extra werkblad toegevoegd.
Sneltoets = CTRL-p.

Bijlagen

@Enigmasmurf​

Mij ging het vooral om de vraag van TS te beantwoorden; Naar een gebied gaan via F5!;Daar vind ik niets van terug in uw voorbeeld, enkel een verkorting van de code die ook mogelijkheden bied.

ALs het alleen gaat om raadplegen/lezen zou ik een userform gebruiken.
Ctrl+p om te openen op elk blad.
Vraagje: Waarom die samengevoegde cellen ?

Bijlagen

Verwijder alle samengevoegde cellen.Voor de basisbeginselen van Excel zijn er vele gratis websites beschikbaar.
Daarvoor is een forum geen alternatief.

Niet tevreden? laat het ons weten. Wel tevreden zet dan uw vraag, rechts boven uw eerste vraag, als opgelost.

Niet tevreden? laat het ons weten. Wel tevreden zet dan uw vraag, rechts boven uw eerste vraag, als opgelost.
Niet helemaal Emields, ik dacht echt dat je door een sneltoets Ctrl + G te drukken op een vooraf ingestelde cel of omgeving. Dat blijkt niet het geval te zijn. Je moet weer zoeken in een overzicht en aanklikken. Sluit je documenten alles is weer weg. Had gedacht dat het iets makkelijker was geweest met "Ga Naar..." Groet A.

Bijlagen

• Schermafbeelding 2025-03-05 133411.png
    Schermafbeelding 2025-03-05 133411.png
    5,5 KB · Weergaven: 7
Hij wil perse ctrl+g hebben, wel ik heb het nu zo gedaan. ik dacht eerst er ook een fototje bij te plaatsen maar een relevant voorbeeld leek mij zinvoller.

PS. als er staat ctrl+g bedoeld men druk met 1 vinger op ctrl en druk gelijktijdig met een andere vinger op de g. (Let wel er is een verschil tussen g en G)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan