sneltoets screensaver

Status
Niet open voor verdere reacties.

poppedein

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2001
Kan iemand me vertellen, of het mogelijk is een sneltoets aan te maken voor de screensaver. Zo ja, hoe moet ik dat dan doen.

Bedankt.

In W98 kan je dat door het bestand van je screensaver (eindigend op .scr) met rechtermuisklik te slepen naar je bureaublad of startbalk. Daarop klikken start je screensaver dan onmiddellijk. Ik weet niet of dat in XP ook zo is, maar het is in elk geval het proberen waard.
Groeten
Jo

Wat bedoel je precies? Dat je handmatig deze opstart? Ik heb er 1 die met een klik qua *) snelkoppeling op de taakbalk wordt gestart, mijn screensavers staan in Windows/System maar in XP is dat anders.

*) rechts-klik op .scr van de betreffende screensaver en klik op snelkoppelimg maken, sleep deze naar je taakbalk, of klik op Kopieren naar en vervolgens op Bureaublad (snelkoppeling maken), met beide opties kan je de screensaver handmatig nu starten.

Papajo, beter is om een snelkoppeling te maken dan dat je het originele bestand versleept.

Je zegt het zelf: naar het bureaublad of taakbalk slepen en daar kiezen voor "hier snelkoppeling maken" en niet "hierheen verplaatsen". Erop klikken start dan de screensaver.

Ik schrijf dat je de snelkoppeling (of kan maken op je bureaublad) kan slepen, niet het originele bestand, dat is het verschil.

Ik dacht dat het aanmaken van een snelkoppeling juist was het verslepen van het originele bestand naar een plaats en daar aangeven 'snelkoppeling maken', zodat alleen een verwijzing overblijft en het originele bestand blijft waar het is ??
Maar ik kan er ook langs zitten hoor.
Groetjes

Heb maar ff een screentje gemaakt, rechts-klik op een snelkoppeling en dan klikken op eigenschappen:

attachment.php

Bijlagen

• snelkoppeling.jpg
    snelkoppeling.jpg
    61,3 KB · Weergaven: 562
Ik denk dat we allebei perfect hetzelfde zeggen.
Dus Poppedein weet wat te doen en wij kunnen allebei een boek schrijven.
Case closed.
OK ??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan