Via Extra/Macros'/Macro's beheren/OpenOffice.org Basic naar Date Time2/Datum_Text en dan voor Bewerken kiezen, kom ik bij 3 soorten scripts (via tabs) maar daar kan ik geen wijs uit worden.
Dat bedoelde ik. Dat werkt dus niet. Op 1 of andere manier is dat op slot gezet waardoor je niets kunt wijzigen.
Eeen .oxt bestand is hetzelfde als een zip-bestand, dus een archief met alle benodigde bestanden er in.
Ik heb aan dit bericht het bestand DateTime2.zip gehangen ( anders kon ik hem er niet aan hangen)
Verwijder eerst in OpenOffice.org, via Extra > Extensiebeheer de extensie DateTime2.
(Als ie daar niet staat is het ook niet erg, dan is hij niet geïnstalleerd)
Download het bij dit bericht gevoegde bestand en plaats het in de map
C:\Program Files\OpenOffice.org 3\share\extension
(tenzij je OopenOffice.org 3 ergens anders hebt staan dan in C:\program files\..., kies dan die locatie.
Hernoem het gedownloade bestand nu naar DateTime2.oxt
Open Calc en dan Extra > Extensiebeheer en installeer DateTime2.oxt via de knop Toevoegen.
DateTime 2 zal nu zichtbaar worden in de lijst van Extensiebeheer.
Sluit het venster Extensiebeheer.
Je kunt nu via Extra > Macro's > Macro's uitvoeren de macro's uitvoeren, klik op het plusje voor OpenOffice.org macro's en er opent een lijst, klik daar dubbel op DateTime2 en vervolgens dubbel op de onderste (3e) map DateTime2.
Je ziet nu de macro's in de lijst aan de rechterzijde :
Datum_DTS (deze werkt waarschijnlijk alleen in Writer)
Datum_Feld
Datum_Text
Zeit_Feld
Zeit_Text
Zeitstempel_ Feld
Zeitstempel_ Text
Selecteer Datum_Feld en klik dan op de knop Uitvoeren.
De datum van vandaag zal nu in de cel verschijnen waar de cursor stond.
Als die datum er staat werkt het en kun je de macro's koppelen aan een beschikbare toetscombinatie
Laat maar even weten of het lukt en of er eventueel nog iets gewijzigd moet worden.