Sneltoetsen Word 8.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

rioteri

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2014
Dag allen,

Heb onlangs 8.1 geïnstalleerd en kan in Word geen gebruik maken van plakken en alles selecteren. In excel doen deze het wel.
Waar moet ik voor kiezen als ik in het lint op sneltoetsen aanpassen klik? De verdere stappen zijn mij niet helemaal duidelijk..

Zou iemand deze stap voor stap kunnen uitleggen a.u.b.?

Dank alvast.

Eerst dus rechtsklikken op het lint en dan <Lint aanpassen> kiezen, maar zover was je vermoedelijk al. Daarna klik je op de knop <Sneltoetsen>. Daarna kies je in de keuzelijst <Een opdracht geven> de optie <Alle opdrachten>. Vervolgens zoek je de gewenste opdracht op. <Ctrl>+<a> is doorgaans gekoppeld aan de opdracht <BewerkenAllesSelecteren>, dus je moet in ieder geval in de lijst naar 'Bewerken' scrollen. Daar zie je welke toetsen er wel (of niet) aan hangen. <BewerkenPlakken> zit daar dus ook.
Overigens kan het zijn dat je Windows de toetsen heeft gekaapt, en dan moet je dus naar andere instellingen in het configuratiescherm kijken. Hangt er dan een beetje vanaf welke opdracht je daarmee activeert.

Dag OctaFish,

Thanks voor je hulp, maar ik heb nog wel een andere vraag voor je...

Is het mogelijk om b.v. de snel toetsen die ingesteld staan op een andere comp over te kopiëren naar mijn eigen comp?
Zelfde idee als bij contacten overzetten naar een nieuwe telefoon..

Anders is het zoveel veranderen.. :(

alvast bedankt

rio

Sneltoetsen worden opgeslagen in de Normal.dot(xm). Dus dan moet je dat bestand overnemen. Maar dan krijg je alles mee dat in die sjabloon zit. Dus de vraag is of je dat moet willen.

Het is me gelukt het een en ander toe te voegen in word maar nu zit ik met excel.

In Excel zie ik niet hoe ik sneltoetsen kan toevoegen als in Word?

Weet jij dat misschien?

Ik maak ze altijd opnieuw. De tijd die je nodig hebt om e.e.a. uit de oude Excel te halen, ben je ook kwijt als je ze opnieuw maakt. En om hoeveel sneltoetsen gaat het nu eenmaal?

Hoe maak je ze zelf dan?
Wat ik al in mijn vorige mail aangaf, in Excel kan ik niet snel toetsen aanpassen net als in Word. Hoe verander ik dit? Kan ik dit ergens op het net vinden of kan/wil je mij dit uitleggen?

Vriendelijke groet,

rioteri

Macro maken en die aan een sneltoets hangen. Maar in Excel kun je de standaardcommando's verder niet omhangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan