snerpend geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

nicequy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 feb 2008
Uit mijn pc komt een snerpend, hoog geluid, niet om aan te horen. Bij 'computerland'een pc-winkel alles nagekeken: het ligt niet aan de ventilator, voeding, harde schijven, cdroms, maar waarschijnlijk een condensator op het moederbord die het aan het begeven is. Dat betekent dat het moederbord vervangen moet worden. Klopt deze diagnose? Kan ik zelf nog iets doen om achter de oorzaak te komen? Dank!

Is de exacte bron van het geluid wel gevonden?
Straks heb je een nieuw moederbord en blijkt het een condensator in de voeding te zijn.

Ze kunnen inderdaad geluid maken voordat ze het begeven.

Nee, dit is maar een gok. Vervolgens is natuurlijk de vraag hoe ik achter de exacte oorzaak kan komen?

Misschien een rare tip, maar dit kan werken: Je kan eens proberen om een stuk van die goedkope transparante benzineslang van bv een bromfiets te nemen, het ene einde in je vuist tegen je oor drukken, en met het andere eind je moederbord afspeuren. Daarmee moet je vrij nauwkeurig de bron kunnen vinden.(soort van stetoscoop)
Succes!

geen oplossing

Mijn probleem is niet opgelost. Omdat ik de pc iedere dag nodig heb en hij al 5 jaar oud is, heb ik een nieuwe gekocht. Ook een oplossing!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan