• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Snijpunt in een grafiek berekenen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Masthar,

Ik stel voor dat je de grafiek vereenvoudigd, in de huidige grafiek staan een hele rij strepen die echter geen
getallenparen als grond hebben ik begrijp zelfs niet voor welke twee lijnen je nu eigenlijk het snijpunt wilt berekenen.
Ik stel dus voor dat je een grafiek maakt op basis van getallenparen, hiervan een grafiek maakt met twee lijnen
op basis waarvan je je vraag stelt.

Veel Succes.
 
Beste Elsendoorn,

Ik kan de grafiek niet vereenvoudigen. Dit aangezien het om een stabiliteitskromme gaat voor een schip.
Hierbij veranderen alle waarde telkens.
Ik wil waarde van de rode lijn die de kromme snijd hebben.
Dit zodat ik de rest dynamische weg kan berekenen.(het gebied onder de kromme tot aan de verticale rode lijn)
 
Laatst bewerkt:
Masthar,

De rode lijn bestaat is genaamd "Vertikale graanarm" en heeft een vaste waarde van 40.
Een berekening is niet nodig omdat deze 40 in de tabel staat, in de tabel staat staat bij de bij 40 een waarde van 1,588.
Je snijpunt is dus....

Elsendoorn2134
 
Elsendorn.

Ik weet dat bij de 40 de waarde zo te vinden zijn.
Maar ik moet het snijpund bij de 5 graden hebben. Ik zie niet hoe ik deze zo kan uitrekenen.

Masthar
 
Masthar,

Is niet helemaal mijn ding, dit is meer voor een wiskundige, maar het lijken mij twee liniare functies die
je redelijk simpel zou moeten kunnen oplossen.
Iets in de trant van 0,12X-0,0005Y = 0X +0,0309Y
Maar net wat ik zeg, dit is niet iets waar ik veel mee kan.

Veel Succes.
 
je wilt dus voor een bepaalde X de Y zoeken in rij 122
zie W135:W136 via interpolatie
als je anders de vergelijking van de trendlijn wilt gebruiken, dan kan je de integraal tss die waarden waarschijnlijk nog eenvoudiger bepalen.
 

Bijlagen

  • Kopie van HELP%20MIJ(1).xlsx
    117,7 KB · Weergaven: 94
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan