snnap er niks van, kant en klare code

Status
Niet open voor verdere reacties.

dreamweaverfan

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2010
van alles geprobeert !!
eerst dit alleen geprobeert.
<html>
<head>
<title>Hallo Wereld</title>
<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<meta name="generator" content="HAPedit 3.1">
</head>
<body>
<?php
print "Hallo Wereld";
?>
</body>
</html>
Werkt niet
En ze zzeggen dat dit uiteindelijk moet werken :(
<html>
<head>
<?php
include('db.php');
?>
</head>
<body>
<?php
print ("Hallo Wereld");
?>
</body>
</html>
Het db.php bestand.
<?php
$db = mysql_connect('localhost','root', '');
mysql_select_db('VOORBEELD');
?>

Nou geef mijn portie maar een fikkie

ik ben hartstikke nieuwschierig naar het doen en kunnen van php & mysql

maar als die kant en klare codes niet eens kent

ik werk met usb-webser ' omdat wamp-server' krijg ik niet geinstaleert
Dan krijg ik foutmeldingen

CLI Werkt niet
En laten
Apache werkt niet

Vervolgens kan ik het programma niet starten

Heb een windows vista computer, van acer

Graag advies,

Wie heeft er ervaring met usb-webserver

hoe kan ik de mapstructuur aanpassen in deze code ?

hoe heet je 'hello world' voorbeeld? Eindigt dit op .html of .php

HTML:
Het db.php bestand.

als ik hieruit mag afleiden dat ja bestand db.php noemt gaat de volgende regel niet werken.

PHP:
include('db.php')

include() wil zeggen dat je de 'tekst' (code, script) uit een ander bestand (in dit geval db.php) hierin 'plakt'.
dit heeft als voordeel dat ja bevoorbeeld een hoofding of de login van mysql zoals bij jou het geval lijkt, maar 1 maal hoeft te schrijven maar dit dan toch in oneindig veel bestanden kan gebruiken.

HTML:
</html>
Het db.php bestand.

dit stuk klop ook niet.
jou computer gaat 'Het db.php bestand.' als teks aanzien die op de pagina moet komen, maar na het sluiten van je html (</html>) zeg je eigenlijk tegen de computer: mijn pagina is klaar.

voor die Helo Wereld gebruik je beter echo in plaat van print.
dit gaat er dan zo uitzien:
PHP:
echo "Helo Wereld!";

mischien kunnen we je nog verder helpen als je ons verteld wat het script uiteindelijk moet doen.

Beste Hr. JD

Hartelijk dank voor uw duidelijke uitleg !!!

Ik snap er alleen niet veel van lol

ik heb usb-webserver gedownload omdat ik met geen mogelijkheid wampserver op mijn laptop krijg geinstalleert
veel mensen hebben het zelfde probleem

hafijn, ik heb het net geweizigd, hoewel ik op wil merken, ik heb geen db bestand in mysql, waar dient dat voofr als ik vragen mag??

Warning: include(db.php) [function.include]: failed to open stream: No such file or directory in C:\Users\jeroen\Desktop\ PHP 5\usb webserver\root\hello.php on line 7

Warning: include() [function.include]: Failed opening 'db.php' for inclusion (include_path='.;C:\php5\pear') in C:\Users\jeroen\Desktop\ PHP 5\usb webserver\root\hello.php on line 7
Hallo Wereld

Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Access denied for user 'root'@'localhost' (using password: NO) in C:\Users\jeroen\Desktop\ PHP 5\usb webserver\root\hello.php on line 16

Dit is de foutmelding

<html>
<head>
<?php
include('db.php');
?>
</head>
<body>
<?php
echo "Hallo Wereld";
?>
</body>
<?php
?>
</html>

Deze heb ik aangepast

maar werkt niet

Graag advies

ik heb in de database een database 'voorbeeld' aan gemaakt, maar dat zie ik niet op mijn pc ?
ik neem aan dat dat ook zichtbaar moet zijn?

en na aanleiding wil ik melden hoe mijn mappen structuur is

ik kom er echt niet uit het ' hello.php' staat in de maap root
moet ik dat in mysql plaatsen?

ik heb in de local host wel een database voorbeeld maar die komt niet in de map mysql

srry voor deze derde aanpassing

Laatst bewerkt:
Misschien moet je eens een andere tutorial nemen :P Ik weet niet welke je volgt maar de meesten zijn wel zo duidelijk dat je niet constant met vragen en niet werkende voorbeeld scripts zit.

Bete Frats

Dit is uit een boek: het complete handboes php 5
ik weet niet goed hoe ik de map stuctuur kan aanpassen
waar ik dat kan en hoe

moet ik mijn geaakte php in de map root, of de map mysql plaatsen

graag advies

ik wil graag dit maar snap niet wat ze er mee bedoelen een db bestand schrijven
db.php bestand, dat een verbinding maakt met de database VOORBEELD.

Laatst bewerkt:
in dat 'db.php' bestand moet je een verbinding maken met je database

en met de include verbind je hem met de db.php

Laatst bewerkt:
Lokale server werkt niet

Hallo Dreamweaverfan,

moet ik mijn geaakte php in de map root, of de map mysql plaatsen
In de map ROOT. Deze kun je met een goedwerkende localhost bereiken door http://localhost/ in de adresbalk van je browser te typen. Als hello.php in de map ROOT staat, bereik je het dus als volgt: http://localhost/hello.php

Je database kan je meestal bereiken door http://localhost/phpmyadmin maar dat kan verschillen per localhost.

Zorg dat je server werkt voordat je aan de slag gaat met DB.php want anders zullen ze wat je ook probeert niet werken.

succes :)

beste

hartstikke bedankt voor jullie reacties !!!

wat jullie vermelden had ik zelf al ondervonder.. maar..
Kun je php-scripts aanroepen in dreamweaver

<link href=

of moet je de code in dreamweaver plakken?

ik heb veel gehoort en gelezen dat je het beste php kunt scrijven in notepad bijv?

ik werk geloof ik met een progje uit het jaar 0

HAPedit

Graag advies

Let wel, PHP is een scripttaal dus je zal de resultaten alleen via de webserver zien.
PHP is geen code zoals html zodat je via een WYSIWYG editor kunt zien wat het doet.

Dreamweaver is een geschikte editor voor PHP, maar natuurlijk kun je ook Notepad++ gebruiken.

beste Mickeys Monkey

maar, oke ik maak scrpts in php met een editor, en plaats ze in de map waar ik de dreamweaver site zet

bijv.. een forum

hoe roep ik de index.php aan in dreamweaver?

ik heb wel een mooi forum gevonden op internet maar weet niet precies wat ik nu moet doen

moet ik in myadmin van usbwebserver een database maken of iets dergelijks

In Dreamweaver kan je alleen maar een php bestand bewerken. Aanroepen zoals jij waarschijnlijk bedoeld zal je via de webserver moeten doen.

De meeste forumsoftware hebben een database nodig ja. Hiervoor zal je een database moeten aanmaken via bijvoorbeeld PHPMyAdmin.
Soms moet je ook eerst een config bestand bewerken met de juiste inloggegevens, maar soms ook niet. Lees hiervoor dus eerst de documentatie van jouw forum. Je zal ook het forum moeten installeren. Ook dit zal in de documentatie staan. Er zal misschien ergens een install.php bestand zijn, soms kan dit ook gewoon via het index bestand.
Even goed doorlezen dus. Misschien is er een website van het forum wat je wilt installeren waar alle info staat.
Er bestaat nogal wat verschillende forumsoftware, dus ik kan hier even zo gauw geen antwoord op geven als niet bekend is wat je wilt gaan gebruiken.

beste

Ik heb een vrij uitgebreide site gemaakt met dreamweaver

waar heel veel verschillende foriums op geplaatst gaan worden
net als hier over bepaalde programmeer talen en dergelijk computer vragen natuurlijk als ik er 1 ken doe ik dat voor allemaal
maar ik zal goed lezen

maar die database snap ik nog niet helemaal

moet je dan voor elk forum, wat er zeg maar 10 zijn 10 apparte database maken en in ieder forum include..databasenaam doen?

Ok snap ik nog niks van dat 7777 gebeuren?

cmod en dat soort dingen

graag meer advies

he,

ik ben mischien niet de beste webprogrameur(disigner) maar ik heb alles geleerd van http://www.websitemaken.be. dit is in mijn ogen een van de beste tutrials voor beginnende amateurs.

een goede tip die ik jou geef is: neem deze tutrials eens rustig door. mischien ook die over de talen die je wel al kent (mischien leer je er nog iets uit bij).

wanneer je zaken zoals include() tegen komt en je weet niet wat dit is kan je er altijd eens naar googlen. voor zaken zoals server errors is dit ook altijd een handige metode en meestal sneller dan je vraag op een forum te zetten.

wanneer je kant en klare scripts afhaalt is het heel belangrijk dat je weet voor wat elke regel dient vooraleer je het script de eerste keer parst. dit helpt overigens ook wanneer dit fouten bevat en moet ge debugt worden.

ik weet niet hoe ver je gevorderd bent met websites maar voor beginners zou ik zeggen: leg de lat niet te hoog. test en experimenteer naar hartelust met nieuwe dingen en probeer dan eens simpele apps uit zoals een gastenboek enz.

wanneer er problemen zijn waar je geen antwoord op vind ben je altijd welkom op dit forum.

Bedankt

Voor uw advies...

Maar ik had inderdaad een vraag over dat forum
Hoe het werkt enzo, maar ik zal ophouden met vragen stellen, ik moet nog veel leren over php

vriendelijke groet:

Dreamweaverfan

Een forum installeren heb je meestal nagenoeg geen kennis nodig van PHP.
Als er een goede install bij zit, gaat alles vanzelf. Er komen vragen voorbij die je moet invullen zoals de gegevens van de database en een emailadres en naam voor het forum. Ook zal je admin gegevens moeten invullen, deze kan je ter plekke verzinnen, schrijf deze op en bewaar deze goed.

Wel als je eventuele wijzigingen in het forum wilt hebben komt er enige kennis van PHP om de hoek kijken. Maar als beginner wil je voorlopig zoiets niet lijkt me.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan