Snoep automaat programmeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

VBAbeginner

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2011
Hallo,

ik moet een snoep automaat programmeren in visual basic. het aantal
snoepjes in de automaat is 100. Ik loop al vast bij de code voor de knoppen. Dit is een stukje van mijn code.

Dim aantal As String
Dim uitvoer As String

Ik heb dit en 9 knoppen gemaakt voor de getallen waar de gebruiker kan kiezen. ik heb die knoppen dus As String gedefineerd. Maar stel ik wil 12 zakjes snoep, als ik dan op 1 klik en daarna op 2 dan krijk ik geen 12. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Laatst bewerkt:
en nou moeten de mensen hier voor jou voor school een programma in elkaar zetten???
wat leer je dan???
NIKS
dus zelf proberen en sources op internet zoeken dan kom je er wel uit:o

doe ik al alleen lukt het niet. Ik mag toch wel tips vragen daar is dit forum toch voor?
Ik heb niet de hele opdracht eropgezet alleen het eerste stukje. Dus mensen kunnen zowiezo niet
mijn hele opdracht maken.

Laatst bewerkt:
Hi

de eerste toets wordt ingedrukt: waarde vasthouden in een string
de tweede toets wordt ingedrukt: waarde toevoegen aan de vorige string.

In een later stadium zou je zelfs kunnen regelen dat de vervolgtoets binnen een x-aantal milliseconden komt.

Het verbaast me eigenlijk dat scholen opdrachten geven zonder daarvoor eerst de lesstof te behandelen.

Overgens: je kan ook het aantal als een getal opslaan. Wat je dan doet is steeds het eerdere getal met 10 vermenigvuldigen:

Code:
Dim aantal as Integer

function voegToe(n as Integer)
   aantal = aantal * 10
   aantal = aantal + n
end function

' al je buttons:

sub Command1_Click()
   voegToe(1)
end sub

sub Command2_Click()
   voegToe(2)
end sub

'etcetera
Op deze manier wordt 1 en dan 2 dus 12 (1 * 10 = 10, 10 + 2 = 12) en 12 en daarna 0 dus 120 (12 * 10 = 120, 120 + 0 = 120)

Oh my, mn VB skills zijn echt achteruit gegaan...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan