Social network site?

Status
Niet open voor verdere reacties.

yoje4li

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2013
Hallo mensen, ik ben bezig met een website (een social network site) nu wil ik een login systeem maken en ik heb 2 vragen:

1. gebruiken facebook, instagram en twitter mysql?
  2. zo nee, watvoor database gebruiken ze dan en kan je dat ook zelf maken, zoja hoe

groetjes yoje4li

Facebook gebruikt een LAMP (Linux, Apache, MySQL, PHP) + Mem Cache + Server Balancing + Veel tools
Een LAMP (of WAMP) heb je bij een host provider, of op je eigen pc. In plaats van MySQL zou Facebook ook bijvoorbeeld Oracle of een andere DBMS kunnen gebruiken. Een DBMS kun je niet ff in je uppie maken vanwege de complexiteit :d
Voor een inlogsysteem kun je het beste bestaande php snippets zoeken. MySql zul je nodig hebben voor het opslaan van de accounts.
Veel suc6 met je website.

ik heb een oude pc staan :) dus zou ik daar een lamp server op moeten draaien?

Hmm, oud is niet hetzelfde als traag, er zijn mensen van 70 die de marathon in een betere tijd lopen dan ik :d en jaja ik ben echt jonger
Maar zo te lezen vermoed ik dat een LAMP het beste is.

Laatst bewerkt:
Bijvoorbeeld XP draait uitstekend in 1 gb. Het gaat bij XP dan meer om de processor en hd zoektijd. Nadeel van Windows desk versies is het kleine aantal gelijktijdige connecties. Misschien kun je met wat googelen iets vinden om dit aantal te verhogen. Installeer geen antivirus anders wordt de webserver traag. Zet in de firewall zoveel mogelijk poorten dicht.
Veel suc6 en have fun.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan