socket 8 ????

Status
Niet open voor verdere reacties.

jackass

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2002
Heb net een pctje gekregen met een dual prosser aansluiting kijk op het mainboard Is het een socket 8.
er zit 1 pros in een p1 200 .
Wie kent een socket 8 (ik had het nog nooit gezien of van gehoord)
En zou ik er een socket 7 p1 200 kunnen plaatsen (ik denk van niet maar misschien kan dit)
het is een hp bord verder kwam ik ook eff niet met 8 dimm sloten die als je ze plaatst in paren moeten .
scsi onboard

type hp vextra xu 6/200

ben benieuwt !

neej je kan er niet een normale socket 7 processor in plaatsen en het izz ook als het goed izz geen socket 8 maar een super socket 7. Ik heb zelf ook zo'n ding.

Moet je bewaren dingen werken goed als internetserver

Socket 8 is a 387-pin ZIF socket with connections for the CPU
and one or two SRAM dies for the Level 2 (L2) cache

Supersocket 7 is hetzelfde als een normale socket7. Het enige verschil is dat bij een Supersocket 7 moederbord er een FSB (frontsidebus) van 100Mhz wordt ondersteund. Dit voor de AMD K6-2 (en aanverwante) processors.

Socket8 is voor de Pentium PRO.

socket 8 is pentium pro, zelf heb ik nu een dual-bord met 2 p200 processors(pentium pro), misschien kan ik er nog aan komen en laat je dan een berihtje achter...

groetjes

Moet je er wel eentje hebben met dezelfde hoeveelheid cache geheugen. Ze zijn er met 256K, 512K en 1MB

Verder moet de corestepping hetzelfde zijn. Als Jackass doorgeeft welke processorcode er op de processor staat is dat zo na te kijken.

Mogelijke codes:
SY040, SY032, SY013

SU104

SL25A, SL259, SL255, SL254, SL247, SL245

SL23K, SL22Z, SL22V, SL22T

Geplaatst door dj_risto
neej je kan er niet een normale socket 7 processor in plaatsen en het izz ook als het goed izz geen socket 8 maar een super socket 7. Ik heb zelf ook zo'n ding.

Moet je bewaren dingen werken goed als internetserver

het ist echt een socket8 staat op de mb en op na veel speurwerk ook bij hp.

De code die op de procesor staat gaat eff duure moet hem dan helemaal uit elkaar halen en ik ben er nog niet achter hoe je het mb los krijg.
Maar dat komt wel !!!

Ps na instaleren van meer mb's wordt het een internet/file/ftp/webserver server.
Als het lukt met win2000 server

Geplaatst door Tiborv
Moet je er wel eentje hebben met dezelfde hoeveelheid cache geheugen. Ze zijn er met 256K, 512K en 1MB

Verder moet de corestepping hetzelfde zijn. Als Jackass doorgeeft welke processorcode er op de processor staat is dat zo na te kijken.

Mogelijke codes:
SY040, SY032, SY013

SU104

SL25A, SL259, SL255, SL254, SL247, SL245

SL23K, SL22Z, SL22V, SL22T

pctje uitelkaar gehaalt

processorcode is sy032 256k

Op zoek dus naar een SY032 of een andere processor met dezelfde corestepping (sA1)

De SY040 en de SL245 zouden moeten werken.

sSpec Number: sy032
Processor Frequency: 200 MHz
CPUID String: 0617
Package Type: CPGA
Core Voltage: 3.3V
Bus Speed: 66 MHz
Thermal Guideline: 35.0W
Core Stepping: sA1
Thermal Spec: 85°C
L2 Cache Size: 256K
Manufacturing Technology: 0.25 micron
L2 Cache Speed: 200 MHz

Datasheet

Notes

More information can be found in the Pentium® Pro processor Spec Update .

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan