socket 939

Status
Niet open voor verdere reacties.

luuk2512

Verenigingslid
Lid geworden
16 jan 2001
Hallo,
Ik heb hier een pc met een moederbord voor een socket 939 (AMD) staan.
Ik was in de veronderstelling dat het mobo stuk was dus heb ik een nieuwe besteld.
Nu blijkt echter dat de processor ook stuk is. (is met koelblok en al van mobo afgetrokken) en daarna er weer opgeduwd. Nu zijn er us diverse pinnen van de processor plat geduwd.
Omdat die 939 nog helemaal niet zo eenvoudig zijn te krijgen is mijn vraag, wat past er nog meer op dat moederbord qua processoren?

Alleen socket 939 en die zijn inderdaad behoorlijk verouderd en bijna niet te krijgen. Ik zou proberen dat nieuwe mobo om te ruilen voor een andere.
Want een nieuwe cpu en een nieuw socket 939 bordje zijn echt zonde van je geld

Ok bedankt alvast
Nog advies over wat ik eens in de pc kan plaatsen? Redelijke kwaliteit/prijsverhouding.
Mobo omruilen is geen optie helaas, het ding op Ebay gekocht. Toen nog in de veronderstelling dat dat het probleem was.

Laatst bewerkt:
Ik bedoelde eigenlijk advies voor een ander mobo en/of cpu

Ok, geen probleem. Vertel dan alleen even wat voor videokaart je nu hebt (PCI-e of AGP) en wat je budget is!

Zit AGP kaart in, budget is niet aan de orde eigenlijk (pc is niet van mij)
Pc wordt niet gebruikt voor games ed.

athlon 64x2 4800+ moet je hebben. let er wel op dat je socket 939 neemt. Dit is de beste keus voor socket 939...hopelijk kan je hier iets mee

extra opmerking:
Hiernaast...je moet echter wel rekening houden dat als je van moederbord wisselt...je IDE aansluitingen van bijvoorbeeld je cd-romdrive en harde schijf er ook op aangesloten moeten worden, dus dat je niet
een moederbord koopt met alleen SATA. Tenzij je die hardware gaat vervangen. Daarnaast een AGP kaart past niet in PCI-E. Dus dat wordt dan een nieuwe videokaart aangezien bijna alle nieuwe moederborden geen AGPsloten meer hebben. Uiteraard met een nieuw moederbord heb je ook weer een andere processor nodig en geheugenkaarten. Hier krijg je wel betere kwaliteit voor terug dan je nu hebt plus! dat de onderdelen goedkoper zijn!

Laatst bewerkt:
Zit AGP kaart in, budget is niet aan de orde eigenlijk (pc is niet van mij)
Pc wordt niet gebruikt voor games ed.

Bij een modern moederbord met bijbehorend geheugen en processor heb je dan dus OOK minimaal een nieuwe videokaart nodig!! Vandaar mijn vraag wat hetbusget is.

Videokaarten heb ik nog wel liggen hier, zowel AGP als PCI-e
Mobo wat ik op Ebay gekocht heb zitten zowel sata als ide aansluitingen op.

Ok bedankt, kom er nu wel uit.
Hier in de compwinkel ben ik voor 100 euri klaar, dan heb ik een am2 mobo plus bijbehorende processor.
Natuurlijk kan ik er een mobo inzetten van 189 euro, maar dat wordt net even te gek denk ik ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan