Socket verschill?

• Onderwerp starter Onderwerp starter cage
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cage

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2003
kan iemand mij vertellen wat het verschill is tussen
en wat beter is

socket A
en socket 478?

Het ene socket wordt gebruikt voor AMD's, het andere voor Intel P IV's en Celerons.

socket a is voor Amd Athlon en socket 478 is voor intel.

Welke is het nou !!??

Heb even een vraagje, over de socket op een moederbord. Had een screenshot naar een kennis gestuurd om te vragen wat voor een socket er op mijn defecte Pentium 3 Mobo zat. Hij gaf als antwoord aan de hand van de foto dat het een A-socket moest zijn.
Nu las ik ergens dat A-socket meestal worden gebruikt voor AMD processoren, klopt dat ??

Hieronder zie je de afbeelding van de processor zoals die ook in mijn systeem zit.

p3_1.gif

De processor zit dus ingebouwd in dit zwarte kastje, wie kan mij vertellen welke socket dit dan wel is.

Remy

Dat is geen socket, dat is een slot. Slot 1 om precies te zijn. Bij AMD hadden ze een slot A

Hoi Tibor,

Zit je ook weer aan de computer vast gelast ! :D Het zijn ook altijd weer de oude rotten waar we op kunne vertrouwen hier op Helpmij.. :thumb:

Maar mijn vermoeden was dus toch al goed, dat het dus geen socket A is, daar dit bij een AMD thuis hoort.
Maar om even kort te zijn als ik dus het pentium 3 Mobo wil vervangen moet ik dus opletten dat er dus een slot 1 op zit om de processor unit om te pluggen... of zeg ik nu iets geks.. :8-0:

Remy

Nee, je hebt het helemaal bij het rechte eind. ER zijn trouwens moederbordjes die zowel een Slot1 als een Socket 370 hebben..

Tibor,

Nog een vraag, heb hier ook een Pentium 2 staan met zo'n slot 1 erop alleen dus met een P2 processor erin.
Kan ik deze omswitchen om te kijken of de processor in ieder geval wel goed is..??

Remy

Over het algemeen past een Pentium II processor wel in een moederbord die ook geschikt is voor een PIII. Andersom kan niet altijd.

Zorg er dus voor dat als je een moederbord koopt dat deze daadwerkelijk de pIII aankan. Een moederbord met een BX chipset kan dat (lekker stabiel ook). Zelf heb ik de Abit BE6-II gehad, zeer fijn bordje.

Okay Tibor alvbast hartelijk dank, voor je adviezen.
Nu weet ik ongeveer waar ik naar moet kijken voor een MOBO.
Maar jij raad dus o.a. de A-Bit aan of zijn er nog betere P3 Mobo te krijgen...??

Remy

Ach, er zullen vast wel betere zijn, ik had er alleen goede ervaringen mee. Succes met zoeken.

Een andere optie is een moderner Socket 370-bord kopen en dan een converter Slot 1 > Socket 370 gebruiken. Die convertors worden weinig gebruikt, maar met een beetje zoeken vind je nog wel eentje.

Steve,

Schiet ik daar wel iets mee op ?? ik bedoel boet ik dan toch niet in op processorsnelheid, of anders gezien.... een pentium 3 700mhz word er toch ook niet sneller door lijkt mij...of wel ?

Remy

Het probleem is dat Slot 1-moederborden redelijk zeldzaam geworden zijn.

Zag er op E-bay en andere sites toch nog wel wat staan, alleen worden niet op alle borden de 700Mhz processors ondersteund. Moet je net tegen aanlopen denk ik...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan