Sockets?

Status
Niet open voor verdere reacties.

James007

Meubilair
Lid geworden
7 jan 2005
Berichten
5.794
Wie het ook ter ore komen, help me please :(

Ik had, bij het downloaden van een crack, spyware meegekregen, de normaalste zaak van de wereld nl.
Maar die gaf mij bij het opstarten van XP(SP1) de foutmelding "Remote Procedure Call fout" en een klokje dat aftelde van een minuut naar nul. Ik had dat al eens meegemaakt, ooit toen ik het Blastervirus had. Dus ik was er niet gerust in een liet Ad-aware zoveel mogelijk bestanden verwijderen, binnen die minuut natuurlijk. Ad-aware gaf de optie om op te starten voor de andere programma's bij de volgende start-up en ik zei OK.
Zo kon ik bij de volgende start-up alle spy- en adware verwijderen, maar toen ik verder ging met het opstarten. Kreeg ik de RPC-fout niet meer, maar wel een fout dat "p2esocks_1014.dll" niet geladen kon worden en dat zo de module niet opgestart kon worden.
(ik weet dat die dll van spyware afkomstig is en dat ik de registry entrie van dat programma moet verwijderen.) Maar ook gingen Internet Explorer en Outlook niet meer. Volgens mij is er met iets geknoeid en zijn er enkele heel belangrijke bestanden verwijderd, die de toegang tot het internet mogelijk maken. Zou het kunnen dat ik het Blastervirus even te pakken had en dat dat mijn connectie heeft verbroken, of zou bij het verwijderen van de spyware en adware belangrijke dll's verloren zijn gegaan. Zouden er misschien dingen die "Sockets" noemen weg zijn. Ik ken er niets van, help me alsjeblieft...:confused:
 
Bij het blaster virus heb ik nooit gehoort van een afteller gewoon dat je pc na die tijd afsluiten maar ja het kan een variant zijn he.
Die bestandjes die blijken verdwenen te zijn is niet perse door adaware kan ook door virussen.
Als ik zo een ding meemaak installeer ik direct opnieuw.
 
OPGELOST!

Bleek dat ik moest oppassen met Ad-aware, ik heb gebeld naar de internetprovider en daar was het probleem al lang bekend. Nadat je Ad-aware gebruikt hebt, kan het zijn dat je geen URL's meer kan volgen en dus geen pagina's meer weer kan geven. een adres van een server (in getallen, je weet wel ;) ) lukt nog wel.
Ze gaven me 2 opties:
- systeemherstel, maar dat lukte niet omdat de PC dacht dat er niets was verandert
- XP er terug opzetten, wat ik wel wat heel drastisch vond.

Ik heb de pagina's er terug op gekregen door de back-up van Ad-aware terug te zetten. Dat was ik zowieso al van plan, maar ik was bang de RPC-fout weer te krijgen van voordien, maar die kreeg ik niet!
Eigenlijk lukte internet nog niet hoor, toen. Maar na nog wat de-activeren van anderen nutteloze lokale netwerken (=stoorzenders), is het dan toch gelukt, dank je voor de medewerking, "lamp" en "bandit123" :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan