Zwijnenkop
Gebruiker
- Lid geworden
- 18 jun 2008
Hallo,
Gisteren heb ik precies dezelfde vraag gesteld bij de programmeertaal Perl, maar aangezien ik vele malen meer verstand heb van Java dan van Perl, stel ik deze vraag ook maar hier, omdat ik hier andere antwoorden verwacht.
Hieronder een stuk van de Java-code (ja ik weet dat er PHP staat):
SocketBucket is een klasse die Runnable overschrijft.
Op deze manier kunnen er meer dan een connecties worden gemaakt met de serversocket. Nu kan via deze manier een één op één connectie tot stand worden gebracht, maar ik had ook graag dat de server een bericht aan ALLE sockets kan verzenden.
Nu had ik gedacht om al die SocketBuckets in een ArrayList te stoppen en dan een voor een alles sturen. Is er een manier die ervoor zorgt dat dit sneller kan?
Alvast bedankt,
Marc
Gisteren heb ik precies dezelfde vraag gesteld bij de programmeertaal Perl, maar aangezien ik vele malen meer verstand heb van Java dan van Perl, stel ik deze vraag ook maar hier, omdat ik hier andere antwoorden verwacht.
Hieronder een stuk van de Java-code (ja ik weet dat er PHP staat):
PHP:
public void listenSocket(){
try{
server = new ServerSocket(port);
}catch(IOException e){
System.out.println("Could not listen on port "+ port);
System.exit(-1);
}
while(true){
SocketBucket b;
try{
b = new SocketBucket(server.accept());
Thread t = new Thread(b);
t.start();
}catch (IOException e){
System.out.println("Accept failed: "+ port);
System.exit(-1);
}
}
}
Op deze manier kunnen er meer dan een connecties worden gemaakt met de serversocket. Nu kan via deze manier een één op één connectie tot stand worden gebracht, maar ik had ook graag dat de server een bericht aan ALLE sockets kan verzenden.
Nu had ik gedacht om al die SocketBuckets in een ArrayList te stoppen en dan een voor een alles sturen. Is er een manier die ervoor zorgt dat dit sneller kan?
Alvast bedankt,
Marc
Laatst bewerkt: