SOD (screen of death)

Status
Niet open voor verdere reacties.

justmehaxe

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2001
Berichten
605
Heyz,

na het installeren van win2k krijg ik deze melding waarneer ik win2k wil booten:

*** STOP: 0x0000007B (0xF5C1B8C4, 0xC0000034, 0x0000000, 0x0000000) INACCESIBLE_BOOT_DEVICE

Als dit de eerste keer is dat u dit Stop-scherm ziet, moet u de computer opnieuw opstarten, Als dit scherm weer verschijnt, voert u de volgende stappen uit:

Controleer de computer op virussen. Verwijder alle nieuw geinstalleerde vaste schijven of vaste-schijfcontrollers. Controleer of de vaste schijf juist is geconfigureerd en afgesloten. Voer CHKDSK /F uit om na dte gaan of de vaste schijf is beschadigd en start de computer daarna opnieuw op.

ik wou CHKDSK uitvoeren maar kreeg de melding dit te vervangen door scandisk.
verder heb ik 3 HD's erin zitten. C:win98 D:win2k E:winxp

weet iemand wat dit is.....

Greetz,
 
Ik kan helaas ff geen Engelse oplossing vinden dus deze Duitse maar over BSOD(Blue screen of death).
1.) An chkdsk kommst du über die Wiederherstellungskonsole (mit W2k-CD
booten und reparieren auswählen)
2.) Besser wäre es Windows einfach drüber zu installieren. Zwar gehen dann
Service Packs und Internet Explorer verloren, aber das restliche Zeugs
bleibt.
Globale vertaling.

1.Een chkdsk krijg je met de herstellconsole(Met W2K cd-rom opstarten en voor herstellen kiezen)
2.beter is het om W2K eenvoudig er overheen te installeren.
Wel gaan dan de Service packs en en internet explorer veloren, maar de restanten rommel blijven.

Die laatste zin klopt volgens mij niet helemaal.
Volgens mij hou je de Internet Explorer gewoon.
 
Verplaatst van diversen naar installeren w2k
 
Geplaatst door DaDoctor
CHKDSK /r

SERVICE PACKS LOPEN !!!!! (x100)
Dadoctor,
wees eens wat duidelijker in je antwoorden.:rolleyes:
Service packs lopen !!! wat probeer je hiermee duidelijk te maken?

PS doe je caps-lock uit dit komt schreeuwerig over.;)
 
in de recoveryconsole chkdsk /r gebruiken

OS Laatste Service Pack
NT4 SP6a
2000 SP 3
XP SP 1


Een NT systeem zonder SP is niks waard
SP = OS Updates
 
De 1ste vereiste is dat je een volledige windows hebt.
Dan kan je de recoveryconsole gebruiken voor chkdsk

Daarna sps installeren dus.

Als je niet voldoet aan regel 1, no way
 
Geplaatst door DaDoctor
Als je niet voldoet aan regel 1, no way

Dat is onzin. Elke versie van WinXP is een volledige versie waarin je chkdsk /r kunt starten vanuit een command-prompt. Daar heb je Recovery Console niet nodig. En in Windows kun je het RC ook installeren met setup /cmdcons waardoor je dit gewoon vanuit Windows kunt starten.

Een WinNT zonder servicepack heeft zo zijn beperkingen, maar BSoD horen daar niet bij op te treden. Ook zonder laatste SP moet het willen draaien.
 
Al goe en wel, maar wat ga je beginnen als je OS niet volledig geïnstalleerd is? Dan heeft het niet veel zin dat je chkdsk doet.... (!)

Over die BSoD indien er geen sp geïnstalleerd is..
Informeert U eerst ne keer voordat ge uwen reply schrijft.. :)

voorbeeld:
Er zit een grote fout in xp; met name als er ide schrijven gebruikt worden.
Xp kan niet goed overweg met NTFS op IDE Schijven.
Dit probleem wordt enkel opgelost door een fix.
 
Laatst bewerkt:
Ahh! Dus elke keer als ik WinXP op een NTFS partitie op een IDE harde schijf installeer, dan behoor ik een BSoD scherm te krijgen. Jammer dat ik dat nog nooit heb geweten. Dan heb ik waarschijnlijk niet een goede versie van WInXP, wat ik heb er nog nooit iets van gemerkt. Zal eens informeren bij mijn vriend Bill.

De opmerking dat chkdsk /r geen zin heeft als een OS nog niet volledig is geïnstalleerd klopt echt niet. Waarom niet? Het controleert alle sectoren van de harde schijf op fouten. Doet er niet toe of er iets op staat of niet. En ook niet of dat 'iets' een besturings-syteem is. Je kunt dit starten vanuit Recovery Console, wat wel zo handig is als je besturings-systeem helemaal niet meer wil opstarten.

voorbeeld: As stated in the Microsoft KB article: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315403

Because of the write-pattern optimization in IDE disk drives, the caching routines sometimes write data out of order to keep drive write speeds at the fastest possible level depending on where data is located on the disk. This opens a timing window where the NTFS disk system could have critical tables damaged if a write is not finished. Microsoft has recommended in the past that caching on IDE drives be turned off on programs with somewhat critical data that is stored on the disk or for situations that allow the slight drop in overall speed. Programs with critical data may need to use SCSI drives, which have better control of data transactions.


=

To solve this problem for the moment start the Recovery Console, login as Administrator and start the commando CHKDSK /R. This should repair any damaged data on disk.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan