Sof2 multiplayer poorten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Eric1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Eric1

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2001
Hallo allemaal,

Ik speel Soldier of fortune 2 double helix multiplayer.
Mijn pc diende als server.

Sinds kort heb ik een router maar kan nu niet meer de de server wezen omdat degene die meespelen op mijn server er niet in komen.

Kan iemand mij vertellen welke poorten ik moet hebben en/of waar ik het kan zien en wat wordt de setup van het spel.

Mvg,
Eric

• Bekijk DIT is
Het kan namelijk ook aan je punkbuster liggen, had ik ergens gelezen. Dan hoef je niks open te zetten

de default poort is 20100, dus poort 20100 op je router redirecten naar je SOF2 server

Offtopic: toch nog mensen die deze klassieker spelen :)

Beste Linto,

Wat bedoel je met "op je router redirecten naar je SOF2 server" is dat het tab blad met de 4 pc'tjes? waar standaad 1080 staat?
Als dat zo is moet ik nog wat anders instellen zoals socket 55 e.d.

Mvg,
Eric

Normaal gezien kan je in het menu van je router instellen (NAT-instellingen, Virtual server bij mij) naar welk intern ÏP-adres bepaald netwerkverkeer verstuurd worden dat op een bepaalde poort op de router ontvangen wordt. Ik denk dat het poort 20100 zal zijn voor SOF2, maar normaal gezien kan je hier eender welke poort kiezen. Ervaring met het opzetten van een server van SOF2 heb ik nog niet... Hopelijk ben je hiermee geholpen, want meer kan ik je niet meer vertellen.

Beste Linto,

Bedankt voor het meedenken.

Op een of andere manier is het toch gelukt.

Moet wel in bij mijn router setup de IP van "automatic configration DHCP" om zetten naar "static IP" en we kunnen gamen, maar helaas de 2e pc is uitgesloten van het internet, als ik het weer terug zet hebben ze alle 2 weer internet.

Mvg,
Eric

ps.
Ik heb een Linksys WRT54G router.

Hallo allemaal

Kan iemand mij helpen.. ik kan Sof2 niet normaal spelen ik heb de heletijd lag.. dit komt door een firewall.. ik moet poorten open ..maar ik zou niet weten hoe dat moet:o

Kan iemand mij helpen.. ik kan Sof2 niet normaal spelen ik heb de heletijd lag.. dit komt door een firewall.. ik moet poorten open ..maar ik zou niet weten hoe dat moet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan