is mijn mobo stuk? of toch een vista probleem
Hallo allemaal!!
Ik ben de afgelopen dagen bezig geweest met het opbouwen van een nieuwe pc,
Ik weet niet of deze post hier wel helemaal thuis hoort maar ik weet niet zeker of het nou een hard of software probleem is!
Wel heb ik de vista dvd al in een ander systeem geïnstalleerd maar ondervond daar geen problemen.
Bij de installatie van windows vista gaat er iedere keer onverhoopt iets fout!
Hij doorloopt de installatie procedure prima totdat hij voor de eerste keer op moet starten het lijkt net alsof de computer zich reset ik krijg daarna een foutmelding dat de computer zich onverwacht heeft afgesloten en dat ik de installatie procedure nogmaals moet uitvoeren!
Dan nog maar een keer instaleren hij reset nogmaals op precies hetzelfde moment!
Ik heb na het wisselen van de componenten iedere keer vista nogmaals geïnstalleerd
maar het probleem bleef zich voordoen
Ik kan ook niet in de veilige modus of wat dan ook vista start onder geen beding
Mijn videokaart kan het ook niet zijn want ik heb gewoon goed beeld geen haperingen, Hij blijft dan ook gewoon draaien alles werkt goed tot dat ene moment aan het einde van de installatie procedure net voordat vista voor de eerste keer word opgestart gaat het fout
Ik verdenk zelf het moederbord maar wat denken jullie??
Wat heb ik zelf al geprobeerd?
-Andere voeding
-Ander werkgeheugen
-Andere hardeschijf ide en sata
-bios gereset
-Alle jumpers op mobo gecontroleerd
Maar nog steeds hetzelfde probleem!
Alles komt nieuw uit doos behalve het moederbord die heb ik tweedehands "nieuw in doos" bij de welbekende internet rommelmarkt gekocht!
Wat zit er allemaal in mijn pc?
-650 watt sweex voeding (ja ik weet het)
-Asus m2n4-sli moederbord
-2x 1 gigabite kingston werkgeheugen ddr2 800
-Asus EN7300GT SILENT/HTD/512M
-AMD Athlon X2 5200+ 2,7GHz
-Samsung SH-S223F dvd brander
-80 gb seagate barracuda hdd
Ik hoop dat iemand een oplossing weet
Alvast bedankt!!
Hallo allemaal!!
Ik ben de afgelopen dagen bezig geweest met het opbouwen van een nieuwe pc,
Ik weet niet of deze post hier wel helemaal thuis hoort maar ik weet niet zeker of het nou een hard of software probleem is!
Wel heb ik de vista dvd al in een ander systeem geïnstalleerd maar ondervond daar geen problemen.
Bij de installatie van windows vista gaat er iedere keer onverhoopt iets fout!
Hij doorloopt de installatie procedure prima totdat hij voor de eerste keer op moet starten het lijkt net alsof de computer zich reset ik krijg daarna een foutmelding dat de computer zich onverwacht heeft afgesloten en dat ik de installatie procedure nogmaals moet uitvoeren!
Dan nog maar een keer instaleren hij reset nogmaals op precies hetzelfde moment!
Ik heb na het wisselen van de componenten iedere keer vista nogmaals geïnstalleerd
maar het probleem bleef zich voordoen
Ik kan ook niet in de veilige modus of wat dan ook vista start onder geen beding
Mijn videokaart kan het ook niet zijn want ik heb gewoon goed beeld geen haperingen, Hij blijft dan ook gewoon draaien alles werkt goed tot dat ene moment aan het einde van de installatie procedure net voordat vista voor de eerste keer word opgestart gaat het fout
Ik verdenk zelf het moederbord maar wat denken jullie??
Wat heb ik zelf al geprobeerd?
-Andere voeding
-Ander werkgeheugen
-Andere hardeschijf ide en sata
-bios gereset
-Alle jumpers op mobo gecontroleerd
Maar nog steeds hetzelfde probleem!
Alles komt nieuw uit doos behalve het moederbord die heb ik tweedehands "nieuw in doos" bij de welbekende internet rommelmarkt gekocht!
Wat zit er allemaal in mijn pc?
-650 watt sweex voeding (ja ik weet het)
-Asus m2n4-sli moederbord
-2x 1 gigabite kingston werkgeheugen ddr2 800
-Asus EN7300GT SILENT/HTD/512M
-AMD Athlon X2 5200+ 2,7GHz
-Samsung SH-S223F dvd brander
-80 gb seagate barracuda hdd
Ik hoop dat iemand een oplossing weet
Alvast bedankt!!
Laatst bewerkt: