Software aangestuurde USB lamp/flitser?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerteman

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2001
Hallo allemaal,

Op mijn werk hebben we in de fabriek een lasrobot staan waar ik op kantoor programmas voor schrijf.
Naast die robot staat een pc. Ik kopieer programma's van mijn pc naar een netwerkschijf. Met VNC neem ik de computer naast de robot over en haal het programma weer van die netwerkschijf af en schiet die evt direct door naar de robot.

De operator bij de robot is vaak bezig met de installatie en ziet daarbij het scherm niet echt.
Aangezien de fysieke afstand tussen ons te groot is, wil ik op de een of andere manier zijn aandacht trekken.

Nu dacht ik eraan om aan die pc bij de robot een soort USB-gevoedde zwaailamp, flitser of ander aandacht-trekkend iets te monteren.
Ik kan het stekkertje er niet fysiek in doen, dus wat ik zoek is een manier om hem met een druk op de knop aan/uit te zetten.

Is dit prefab te koop? Of is dit met een simpele tussenstap (softwaregestuurd usb-relais?) uit te voeren?
Ik heb natuurlijk al even op google gekeken, maar ik kwam daar niets tegen.

Een telefoon is ook een optie, maar het gevaar is dat ik dan elk kwartier wordt gebeld dat er iets is. De fysieke afstand draagt namelijk ook bij aan het oplossend vermogen bij de machine ;)

Bij voorbaat dank,

Gert

Hallo Pim,

Dit is me al iets te ingewikkeld, ik hoopte gewoon op iets waarbij ik gewoon op een knop kon drukken ;-)
In ieder geval bedankt.

Gert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan