Software Canon EOS digital Solution disk v. 6.0 bij Canon dig.camera EOS 300D

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Ik heb de software Canon EOS digital Solution disk v. 6.0 geinstalleerd en krijg 'halverwege' de installatie de volgende messagebox (zie bijgevoegde JPG).

Wat ik nu bij uploaden van mijn EOS 300D JPG-opnamen naar de PC (met de Scanner and Camera wizard) constateer is, dat het sRGB profiel NIET wordt meegegeven. Als ik de JPG in Adobe open, moet ik de JPG met dit profiel alsnog saven.
Heeft dit met de hier bijgevoegde message te maken ?

Bijlagen

• canon-progr.setup.jpg
    canon-progr.setup.jpg
    33,9 KB · Weergaven: 98
De file autoexec.nt stond in Windows\repair en heb ik volgens de oplossing verplaatst naar windows\system32 en daar via eigenschappen 'alleen lezen' aangevinkt (archief stond al aangevinkt).
Na un- en weer opnieuw installatie verschijnt de betreffende message niet meer.

Echter nu connect de EOS300D-camera niet (meer) met Zoombrowser EX en Remote capture 2.7.

Wat nu ?

Laatst bewerkt:
Klopt ! Na opnieuw installeren werkt alles weer perfect.
MAAR......, let op. EERST alles verwijderen. En NIET alleen via de ge-eigende weg. In het Nederlandse instructieboekje van de Canon 300D en bijbehorende software (op de Solutiondisk Disk) staat precies beschreven wat je allemaal moet doen (hardware v.d. Wiadriver moet b.v. uit Apparaatbeheer worden verwijderd), VOOR dat je alles weer opnieuw installeert.

NB : Vreemd is alleen nog dat met het uploaden van de JPG's naar de PC, het sRGB profiel van de EOS 300D alleen 'direct' wordt meegegeven via 1:1 upload direct in Adobe PS'. En ik vind dat nogal omslachtig, omdat je alle JPG's vervolgens nog moet saven. Je kan ze nl. via deze 'uploadoptie' niet in 1 keer naar een bepaalde 'map' sturen.
Dat laatste gaat dus wel - en snel - als ik naar de PC upload met Scanner en Camera Wizard of Zoombrowser EX. Maar dan moet ik daarna alsnog in Adobe het sRGB profiel 'aanvinken' en daarmee de JPG 'saven'. (zie bijlage).

Wie heeft hier een antwoord op (hoop ik) !

Bijlagen

• save profiel bij file.jpg
    save profiel bij file.jpg
    83,6 KB · Weergaven: 62
Ja dat is een omweg inderdaad ,daar heb ik geen antwoord op.
Heb hetzelfde progamma ,maar wel een andere camera.
Misschien een ander die je verder kan helpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan