Software distribueren

Status
Niet open voor verdere reacties.

timo17

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2009
Hallo allemaal,

Ik heb een korte vraag.

In het bedrijf waar ik zit wordt de software nog gewoon handmatig geinstalleerd. Nu vinden we dat eigentlijk niet kunnen omdat er dan teveel tijd verloren gaat. We willen dus de software over het netwerk sturen en dus helemaal geautomatiseerd installeren. Ik had al de functie van windows gevonden met de Group Policy. Alleen hier zitten 2 nadelen aan.

1. Er moet gebruik worden gemaakt van msi files.
2. De software kan alleen bij het inloggen worden gepushed.

Nou willen wij het liefste een software pakket die alles automatisch installeerd zoals wij dat willen hebben, in EXE file. En het moet niet bij het inloggen gebeuren, maar automatisch als de gebruiker is ingelogd of bij het uitschakelen.

Weet iemand hier een goed stukje software voor?

b.v.d.
Timo

Om wat voor software gaat het?

Op wat voor OS draait alles? Zit er net een functie daarvoor in Windows server 20..?

Om wat voor software gaat het? Alles wat je zo ongeveer kunt bedenken. Meestal updates of nieuwe versies van boekhoudpaketten en als er een nieuwe versie van office of adobe is moet die er ook overheen.

Op wat voor OS draait alles? Windows server 2003 en Windows XP. Zit er net een functie daarvoor in Windows server 20..? Wat bedoel je hiermee?

Greetzz,
Timo

sorry typ foutje bedoelde niet.

ik heb eens gehoord dat daar iets voor ingebouwd zit in windows server 2003/2008.
Maar dat weet ik niet zeker

Ja, dat wat jij bedoelt heb ik reeds gebruikt. Dat heet Software installation en gebeurt via de Group Policy. Zie mijn beginpost. Ik wil graag een functie of programma die aan mijn eisen voldoet.

Greetzz,
Timo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan