software doet het niet....

Status
Niet open voor verdere reacties.

rob vb

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2002
Hallo iedereen,

Ik heb wellicht een hele simpele vraag, maar zit al dagen aan mijn computer te stuntelen omdat ik een heel simpel spel op cd rom (van mijn dochtertje) niet geinstalleerd krijg.

Het is een dierentuin rekenspel, en hij geeft totaal geen draad wanneer ik hem in de computer stop. Ik heb windows xp service pack 2 , het is nog een vrij nieuwe computer. Het gekke is dat de cd rom bij mijn oudste dochter op de computer het wel doet, zij heeft windows 98. De computer geeft zelf ook niet aan wat voor programma hij dan mist. Wie kan me helpen??

alvast bedankt , Desiree van Beek.

Omdat die cd-rom wel werkt op een Windows 98-pc dacht ik aan dit topic.

Start/My Computer. Then right click your CD Drive icon and select 'Open'. Right click the file in here called 'Setup' and select properties. Click the compatibility tab at the top and turn on 'Run this program in compatibility mode'. Leave all other settings as they are and click ok. Re-insert the CD and the program should now work fine. http://www.mindscape.co.uk/techsupport/SolveProblem.asp?page=8&cid=0&pid=0#faq132

Gezina was net eerder, maar wellicht heb je hier toch wat aan. Leest de cd-romspeler de cd wel in? Wellicht kun je dan, als de cr-rom zich in de speler bevindt, via Windows Verkenner naar de desbetreffende speler (drive) gaan en daarop klikken zodat je rechts van het scherm de inhoud van de cd ziet. Daar kun je dubbelklikken op een icoon waar Setup bij staat. Als het goed is start nu het installatieprogramma.

Halo Erbicom,

Hetgeen jij uitgelegd hebt had ik al eerder geprobeerd , helaas echter zonder succes, toch bedankt voor het antwoord.

Hallo Gezina,

Het is gelukt hoor bedankt! het is overigens wel vreemd dat zo'n nieuw spel wel draait onder windows 98 en niet onder xp, dat snap ik nou nog steeds niet hoe dat kan.....

:thumb: Staat er niks op het hoesje van de cd-rom voor welk OS het geschikt is? Het jaartal is ook belangrijk. Rond de 2000 zou ik wantrouwen of dat wel werkt met XP. Je zou bijna denken aan een verkooptruc, nieuwe spellen zouden gewoon moeten werken onder XP, dus kan je misschien bedenken dat dit spel iets te oud is voor XP en alleen te spelen met een truc. Mogelijk weet een game-adept je hier meer over te vertellen. Vond nog iets van MS:
Getting Older Games to Run on Windows XP

Sorry voor de late reactie, maar het probleem is opgelost.
Bedankt allemaal, groeten Rob.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan