Software/DRivers voor Dynalink L100C32

• Onderwerp starter Onderwerp starter cbda
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cbda

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
Hallo,
Ik wilde een wat oudere laptop aansluiten via mijn netwerk en gebruik daarvoor een Dynalink L100C32 ethernet adapter. Helaas beschik ik niet over de daarbij behorende software. Ik ben op zoek gegaan op het internet en heb ook wel iets kunnen vinden maar dat was niet de juiste software, althans die melding verscheen in het scherm.
Wie kan mij helpen aan de juiste software/drivers voor een Dynalink L100C32 Ethernet Adapter.

Vriendelijke groet,

;)
Cor

@Modag: Knap speurwerk! :)

@Cor: Als je l100c32.exe download moet je (na uitvoeren (=uitpakken) de instructies (README.TXT) volgen in de submap die je besturingssysteem aangeeft.
Overigens zouden XP, Windows 2000 (indien geupdate), Windows 98 (indien de Second Edition versie) zélf al met drivers moeten komen voor dat apparaat
Ik vermoed dus dat je een nóg ouder besturingssysteem hebt op je pc/laptop, dus Windows 95 of Windows 98 (de oude versie, dus de niet-Second Edition) óf Windows 2000 zonder service pack-update erin.

Mocht het niet lukken met die driver van Dynalink dan kun je ook deze driver proberen, zeker als jouw netwerkkaart (in ieder geval met de 'grote chip' van INTEL) overeenkomt met deze afbeelding.

Succes,

Tijs.

Software

Hallo Tijs,
bedankt voor je mail ik ga dat gelijk proberen. Mijn ethernetcard lijkt absoluut niet op de afbeelding. Het een klein insteek kaartje dat aan de zijkant van de laptop geprikt wordt.
Een van de redenen dat ik op het netwerk wil komen is dat ik de WIndows versie wil updaten, maar..............
Ik woon diep in de bossen van Noord Zweden en werk via een USB modem op een mobiele internet verbinding. Dit modem spreekt een mast op 30 km afstand aan, maar met een richtantenne lukt het aardig. Dit modem vroeg om W2000, dus dat geinstaleerd op de laptop maar bleek dat de USB poort het modem niet aankon dus dan mar proberen via de ethernetcard.
In ieder geval bedankt,

Groet,

Cor

Hallo Modag,

Ik had jouw opmerking nog niet gezien, ik heb inderdaad die link gedonwload en getracht deze te instaleren. Op het einde verscheen er een melding dat er ïets"gezocht werd en dat kwam niet over een met datgene dat ik aanbood. Ik weet dat dit dom klinkt maar ik ben al geruime tijd bezig om die laptop online te krijgen en ik schrijf niet alle meldingen op. Overigens de OS is W2000Pro :confused:en daar heeft de laptop toch een beejte moeite mee.

Groet,

Cor

@cbda: ook al gaat het bij jou om een PCMCIA-kaart (zo'n insteekkaartje dus), kun je tóch die tweede driver proberen die ik gelinkt had proberen. Na uitpakken INSTALL.EXE draaien óf (in Apparaatbeheer) als driver voor dat Dynalink apparaat de driver inzetten in de uitgepakte Win2000 map.
Natuurlijk ga ik er dan wél vanuit dat je geen andere issues in Apparaatbeheer hebt, vooral dat de PCMCIA bus/poort goed geïnstalleerd staat. Zonder dat gaat namelijk er in ieder geval geen driver voor het insteekkaartje geïnstalleerd kunnen worden.

EDIT: Je kunt ook kijken of de ondersteuning automatisch geregeld is als je SP4 voor Windows 2000 installeert. Natuurlijk de taalversie op die webpagina aanpassen als je niet een NL-versie van Windows 2000 gebruikt nu.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan