software explorers

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guyr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Guyr

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2007
He,

ik wilde onlangs mijn computer opschonen door software te verwijderen (bij configuratiescherm), Nu is dit veranderd in Software Explorers, waar ik niet op zit te wachten. Ik heb t idee dat t iets te maken heeft met windows-defender ofzo,

Alvast bedankt voor reactie

Je bent warm: Het is inderdaad het configuratieprogramma van Windows Defender.

Interessante vraag is of je niet ook nog Software ergens ziet staan (hoeft niet op naam gesorteerd te staan, let daar even op)?

Bij mij staan beide items in mijn configuratiescherm. Ik gebruik de Klassieke weergave (zie onder).

Vertel ons of de Klassieke weergave of de 'nieuwe' weergave van Configuratiescherm gebruikt?
Start -> Uitvoeren -> control.exe
Kijk of in het linkerkader van Configuratiescherm "Categorieweergave" staat of "Klassieke weergave". Staat er "Categorieweergave", dan gebruik je momenteel de klassieke weergave, en staat er "Klassieke weergave" dan gebruik je momenteel de categorieweergave.
Je kunt nl. met het klikken op de links getoonde optie wisselen tussen die 2 weergaves.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Kan je een screenshot maken van datgene waar je uitkomt als je bij Configuratiescherm op Software klikt? Je krijgt niet de gebruikelijke lijst met geinstalleerde software?
Windows Defender heeft wel zo'n optie maar die is niet hetzelfde als Software van het Configuratiescherm, beetje vreemd dus.

Hier heb ik de screenshots van het configuratiescherm, zoals je ziet is er bij de klassieke weergave helemaal geen "software" en bij de categorieweergave gebeurt er niets als ik er op probeer te klikken,
bedankt voor je reactie

Bijlagen

• klassieke weergave.JPG
    klassieke weergave.JPG
    61,6 KB · Weergaven: 51
  • categorieweergave.JPG
    categorieweergave.JPG
    50,5 KB · Weergaven: 39
Ok, als het zo zit, lijkt het dat het Configuratiescherm-onderdeel dat verantwoordelijk is voor "Software" helemaal niet aanwezig meer is op je systeem.

Probeer nu direct "Software" aan te roepen zonder gebruik te maken van Configuratiescherm:
Start -> Uitvoeren -> appwiz.cpl
of
Start -> Uitvoeren -> control.exe appwiz.cpl

(Beiden horen te werken en hetzelfde op te leveren, maar probeer ze even allebei uit).

Vertel ons of dát wel werkt of niet, en indien niet, of er iets te zien is of dat er iets teruggemeld wordt (foutmelding bijv.).

Tijs.

Wanneer ik appwiz.cpl invoer krijg ik een foutmelding, zie printscreen.
Wanneer ik control.exe appwiz.cpl invoer dan verschijnt er kort een zandlopertje, maar werkt vervolgens niet, dwz ik zie of kan nog geen software aanklikken.

Bijlagen

• foutmelding.JPG
    foutmelding.JPG
    19 KB · Weergaven: 25
Misschien even het volgende doen:

Probeer eens de volgende stappen. Hiervoor heb je een Windows XP cd nodig:

* Doe de Windows XP cd in de cd / dvd-drive
* Ga naar Start --> Uitvoeren en typ / kopier en plak: sfc /scannow
* Klik op OK en wacht af tot deze '' system file checker '' klaar is met controleren van goede Windows-bestanden, eventueel wordt er een bestand gekopierd van de cd dus zorg dat die cd erin zit.

Bedankt voor de tip
ik heb t gedaan, maar helaas zonder resultaat, er lijken geen bestanden gekopieerd te zijn

Bedankt voor de tip
ik heb t gedaan, maar helaas zonder resultaat, er lijken geen bestanden gekopieerd te zijn

Dan weet ik verder niks meer, misschien weet Tijs nog wat te doen.

Anders kan je altijd een Reparatie-install doen van XP, daarmee behoud je je data, programma's en drivers en moet je alleen de nieuwste XP-updates opnieuw installeren ( beveiligingsupdates bijvoorbeeld ).

Als je iemand anders in je buurt hebt die ook XP gebruikt:

Kopieer bij die persoon het bestand C:\Windows\System32\appwiz.cpl naar floppy, memorystick of iets dergelijks.

Kopieer het bestand thuis dan weer van die floppy/memorystick naar je eigen C:\Windows\system32 map.

Kijk of het daarna weer wel lukt. Eventueel nog doen: Start -> Uitvoeren -> regsvr32.exe appwiz.cpl

Om het je gemakkelijk te maken heb ik appwiz.cpl ingepakt op een website gezet: link

Tijs.

Hartstikke bedankt,

ik heb het bestand van het link gekopieerd en gekopiered naar de map, en hij doet t weer.
1 probleem is weer opgelost, nu nog klooien dat die mappen normaal openen,
nogmaals bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan