Software Game

Status
Niet open voor verdere reacties.

GreenPiggy

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2008
Ik programmeer al een tijdje in C++ (en andere talen geprobeerd) en wil toch games maken, ik heb er al een gemaakt die het goed doet. Die is in 2d en gaat niet verder dan een simple ping-pong spel. Maar nu ben ik toch aangetrokken door het ingewikkelde 3d, ik heb Blender ( 3d model programma) gedownload en geinstalleerd. Daar heb ik mee geoefend en heb verschillende... na ja modellen kan je het niet noemen... 3d "dingen" mee gemaakt. Wat ik nergens heb kunnen vinden is hoe kan je die 3d modellen met C++ combineren :( wel heb ik gelezen dat het kan. Ik heb nu verschillende C++ software op mijn pc maar nergens heb ik iets mee kunnen ontdekken.

Hopelijk niet een te ingewikkeld antwoord :D

P.S. werk het liefst met Dev C++...

(Zeg nou niet meteen dat ik eerst simple moet beginnen en veel 2d spellen moet maken, ik wil gewoon iets uitdagends)

Om zelf 3Dbeelden te gaan inladen/renderen ben je nog wel even zoet (tot aan je pensioen ofzo :p). Wel kan je gebruik maken van libraries van anderen, die het ingewikkelde renderproces uit je handen nemen.

De bekendste 3D-engine is Ogre. Persoonlijk heb ik er een iets mindere ervaring mee omdat ik via linux wou werken, maar er is een zeer grote community en hopen documentatie over te vinden.
Ook IrrLicht doet het de laatste tijd steeds minder slecht.

Ik heb er nu maar 2 opgenoemd (omdat deze crossplatform zijn), maar uiteraard kan google je een hele lijst geven met renderengines. Let er vooral op dat de engine die je kiest nog steeds actief ontwikkeld/gepatched wordt, en dat er een goede community is waar je met vragen terecht kan, zij het via IRC of Forums.

In elk geval veel succes toegewenst!

Om zelf 3Dbeelden te gaan inladen/renderen ben je nog wel even zoet (tot aan je pensioen ofzo :p). Wel kan je gebruik maken van libraries van anderen, die het ingewikkelde renderproces uit je handen nemen.

hier ben ik het niet mee eens, het is niet moeilijk en duurt ook niet lang voordat je zelf 3D weer kan geven. direct3d en opengl bieden een hoop mogelijkheden voor je om te gebruiken ( je hoeft niet in assembly te gaan zitten ofzo )

edit:
ohja ditch dev-c++ als je met deze stuff aan de gang gaat anders zit je dadelijk waarschijnlijk meer te *****n met outdated of halve librarys dan dat je aan het programmeren bent

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan