Software instaleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Initial1

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2002
Ik zit op school en wil graag wat software installeren. Maar probleem is dat ik met mijn netwerk login het c schijf niet kan beschrijven is er een manier dat ik met mijn login toch in c kan schrijven?

Waarschijnlijk heeft de systeembeheerder dat geblokeerd
en heb je met jou login geen rechten om op de C-schijf te komen.

Een vervolg vraagje van deze?
Help met afspelen van Divx

Yep, 9 van de 10 heeft de admin dat als een policy toegevoegt hebben. Als je toch op de C wilt schrijven zit er maar 1 ding op, administrator paswoord kraken, wat niet aan te raden is...

administrator paswoord kraken

Ehh ik denk niet dat dit een goed advies is om te geven, ik weet niet of dit wel toegestaan is op helpmij ?

Ik zou ff aan de systeembeheerder vrage of je rechte zijn geblokkeerd en wat je er aan kan doen. Hij zal het t beste wete...

Succes

Geplaatst door Jappie-zland

Ehh ik denk niet dat dit een goed advies is om te geven, ik weet niet of dit wel toegestaan is op helpmij ?

Ik zou ff aan de systeembeheerder vrage of je rechte zijn geblokkeerd en wat je er aan kan doen. Hij zal het t beste wete...

Succes

Hij mag dit best doen ter verbetering van de beveiliging.
Dus wat een hacker doet (beveiligingen testen).

Hoi,

Je zal nooit wat kunnen installeren op PC's die eigendom zijn van een instelling (in dit geval een school)
De reden is ook simpel, als een ieder die gaat installeren op een PC waar ze op werken wordt het een warboel. Tevens moeten er per bedrijf licenties worden betaald voor de programma's die op de PC draaien.

Bij diverse bedrijven is het zo dat als je iets installeert dat niet tot de standaard instelling van jouw functie hoort dat er een officiele waarschuwing kan komen, het enige dat je kan doen is de administrator voorstellen dit programma op elke PC te plaatsen...... en hierbij wens ik je alle geluk van de wereld toe.

Groet Greg

PS, ik wil niet belerend overkomen, maar ik spreek uit eigen ervaring :rolleyes:

als je een goede systeembeheerder hebt heeft die geregeld dat je niet op de c-drive kunt behalve dan dat stukje dat jou is toegewezen. je moet dus bij hem zijn om iets te instaleren. Als iedereen zomaar van alles kan instaleren dan raad je wel wat er voor schade aangericht kan worden. Dus op naar je systeembeheerder en vragen of het kan. Misschien is het progje ook handig voor andere gebruikers

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan