Software installation en zwervend profiel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruliezz

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2007
Hallo allemaal,

Heb op een computer Windows Server 2003 R2 Enterprise Edition draaien (z`n gratis aantal maanden versie). Heb de AD geinstalleerd en en wil nu graag er voor zorgen dat OpenOffice op de computers worden geinstalleerd van gebruikers die zich aanmelden. Maar dit wil nog niet lukken :confused:

Wat heb ik tot nu toe gedaan?

Ik heb OpenOffice geinstalleerd en de installatie bestanden laten belanden in de map OpenOffice die gedeeld staat met rechten voor Administrators Full controll en Domeinusers ook Full Controll.

Heb in de default poliy onder user configuration een software installation Package aangemaakt, en hem laten verwijzen naar het bestand met als extentie .msi en de deployment staat op: Assigned dus hij zou bij het aanmelden de software moeten gaan installeren. Dit doet hij dus niet, het netwerk pad(de verwijzing dus) werkt prima maar hij installeerd OpenOffice dus niet... :(

Wat zou dan toch het probleem zijn??
Komt het misschien omdat het een test versie is van w2003??

Wat ook niet wil een zwervend profiel maken, hij schrijft namelijk het profiel niet weg naar de server en de map is toegang geweigerd. Terwel wel die mappen via het netwerk de benaderen is....

Enige idee?

Of zou deze probelemen gewoon te maken hebben met die beperking van die test versie?
Iedergeval heel erg bedankt als je me zou kunnen helpen hier mee!!

(sorry voor spelling fouten, mijn engels en nederlands is niet mijn sterke kant)

Ruliezz

OpenOffice is te downloaden voor iedereen, het is open-source.
Laat mensen het downloaden van de site zelf.

Maak een downloadlink waarna de download start.....
En verwijs naar de pagina, zoals het hoort.

Natuurlijk mag je het verspreiden op alle mogelijke manieren,
dus ook van jou netwerk of server. Hoe meer hoe beter.
Maar uit "netheid" moet je de site ook vermelden.

Dan is er een indicatie hoeveel gebruikers er zijn.
Niet precies, maar ongeveer.

(Wat is dat nu weer)
Ja .... ik ben OpenSource Member,
Ook van OpenOffice..... Van daar.

Dawn.

Natuurlijk weet ik dat openoffice gratis is :)
Maar lees jij wel mijn vraag goed? Ik wil het openoffice gebruiken om te testen of hij bij gebruikers gaat installeren als ze aanmelden op het domein, dus ik heb een software installation aangemaakt, dit zorgt er voor dat software automatisch installeerd wanneer bijvoorbeeld een gebruiker zich aanmeld....

Maar dit wil niet, komt het dat ik misschien een trail vesion heb van w2003??

Als ik het goed begrijp heb je een Ou met computers end aar een gpo op gezet waarin word aangegeven dat openoffice geinstaleerd word?
De rechten op die map en de gpo staan goed? op de GPo moet groepsbeleid doorvoeren aangevinkt staan voor authenticated users als je het op alle pc's wil doen, dan word het geisntalleer dop iedere pc die op domein is aangemeld en in de groep zit waar de gpo onder hangt
Kijk anders eens in de eventviewer van een werkstation in die ou, daar staat wel wat meer info.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan